مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

ساخت ۴۰ مدرسه خیر ساز در استان آغاز شده است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ساخت ۴۰ مدرسه با کمک خیرین در استان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - فرحناز قائدامینی امروز در نشست با خبرنگاران گفت: امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

به گفته وی، در این طرح احداث ۸۶ مدرسه در مناطق محروم استان دردستور کار قرار گرفته است.

هزار و ۲۹۵ فرهنگی فاقد مسکن هم در طرح مسکن فرهنگیان نامنویسی کرده اند و در منطقه ۴۰ منظریه زمین برای احداث مسکن فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

امسال ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان چهارمحال وبختیاری مشغول علم آموزی هستند.

هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۰۰ مدرسه معادل 98 درصد مدارس  استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و در زمان شیوع ویروس کرونا، آموزش و تعلیم و تربیت تعطیل نشد و معلمان با استفاده از شبکه شاد، کار تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان را انجام دادند.


بیشتر بخوانید


هم‌اکنون آموزش در تمام مدارس استان چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری، و براساس جمعیت مدارس کلاس‌بندی انجام شده است، در برخی مدارس به خاطر کمی جمعیت هر روز و مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بالا دارند، دو روز در هفته دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و بقیه روز‌های هفته، آموزش در فضای مجازی انجام می‌شود.

قائد امینی می‌گوید: حتی با پایان شیوع کرونا و بازگشایی ۱۰۰درصدی مدارس، استفاده از این شبکه به عنوان یک فضای کمک آموزشی ادامه خواهد داشت.

در راستای رفع مشکلات آموزشی، برقراری عدالت آموزشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته ۶۰۰ نفر از همکاران آموزش و پرورش و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در قالب آموزش جهادی به کار تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان در مناطق محروم پرداختند.

در این طرح با عنوان جهاد تحصیل در مناطق محروم سه هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز زیرپوشش آموزش قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار