افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

بهای نفت برنت دریای شمال به بالاترین میزان خود در ۳ سال اخیر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان-امروز در معاملات آتی بازار‌های انرژی قیمت نفت برنت دریای شمال به بالاترین میزان خود در سه سال گذشته رسید.

به گفته خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با نیم درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. این بیشترین میزان این شاخص نفتی از ۳ اکتبر ۲۰۱۸ تا به امروز است. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۷ درصد افزایش، ۸۴ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سرمایه گذاران بازار‌های نفتی پیش بینی کرده اند به دلیل اوج گیری مجدد کرونا در جهان ممکن قیمت نفت برنت دریای شمال برای مدتی افزایشی باقی بماند.

بسیاری از تولیدکنندگان نفتی به دلیل اجرای مجدد محدودیت‌های کرونایی در برخی کشور‌های بزرگ جهان تولید نفت خود را کاهش داده اند. نگرانی‌ها از احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین نیز این روز‌ها بر روند قیمت گذاری بازار‌های انرژی تاثیرگذار بوده است.

مقامات آمریکایی نگرانند در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک روسیه به اوکراین حمله نظامی خواهد کرد. برخی منابع آگاه خبر دادند دولت بایدن با چندین شرکت بزرگ انرژی بین المللی مذاکراتی انجام داده تا در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین بتواند برای مدتی گاز مصرفی اروپا را تامین کند.

در همین حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته و به پایین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده است. این در حالیست که ذخایر بنزین در این کشور به دلیل کاهش تقاضا افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار