کانادا گروهی از نیرو‌های ویژه خود را در اوکراین مستقر کرده است

دولت کانادا بعد از پایان بی نتیجه گفتگو‌های امنیتی میان روسیه و غرب، گروهی از نیرو‌های ویژه خود را در اوکراین مستقر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – کانال تلویزیونی گلوبال نیوز کانادا روز دوشنبه گزارش داد: حضور نیرو‌های عملیات ویژه کانادا در اوکراین بخشی از تلاش ناتو برای بازداشتن روسیه از تجاوز به اوکراین و نیز شناسایی راه‌های کمک به دولت این کشور است.

بر اساس این گزارش، این واحد موظف به تدوین برنامه‌های تخلیه برای پرسنل دیپلماتیک کانادا در صورت حمله روسیه به این کشور است.

یک سخنگوی فرماندهی نیرو‌های عملیات ویژه کانادا گفت: نمی‌تواند این گزارش را تایید کند، اما این فرماندهی از پاییز ۲۰۲۰ میلادی به صورت دوره‌ای از نیرو‌های امنیتی اوکراین پشتیبانی کرده است.

ملانی ژولی، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه برای بررسی راه‌های بازداشتن روسیه از ”اقدامات تجاوزکارانه“ به کی‌یف سفر و با دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین دیدار کرد.

کانادا که بعد از اوکراین و روسیه دارای سومین جمعیت بزرگ اتباع اوکراینی در جهان است از سال ۲۰۱۵ میلادی یک گروه آموزشی ۲۰۰ نفره در غرب اوکراین مستقر کرده است.

دولت کانادا روز یکشنبه با اشاره به ”تجاوز روسیه“ از اتباع این کشور خواست از مسافرت‌های غیرضرور به اوکراین خودداری کنند.

برخی منابع آگاه گفته اند سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با یک برنامه فشرده مخفی در آمریکا در حال آموزش برخی شبه نظامیان اوکراینی برای انجام عملیات‌های ویژه و اطلاعاتی است. این برنامه آموزش شبه نظامیان اوکراینی توسط سیا که به صورت مخفی فعالیت می‌کند از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده است.

مقامات انگلیس نیز روز گذشته اعلام کردند به دلیل بالاگرفتن تنش‌ها در مرز‌های شرقی روسیه ارسال برخی سلاح‌های ضدتانک به اوکراین را آغاز کرده اند.

آمریکا و کشور‌های عضو ناتو مدعی هستند روسیه درحال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است، مسئله‌ای که مسکو بار‌ها آن را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
کانادا مگر ارتش داره یک کشور وابسته که از همه دنیا دزدها غارت کنندگان مال مردم آنجا جمع شدن و توسط ملکه روباه اداره میشه
آخرین اخبار