دولت جدید کم‌کاری‌های گذشته را جبران کند

استاندار خراسان جنوبی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توقع مردم خراسان جنوبی از دولت این است که کم کاری‌های گذشته را جبران کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - قناعت در جلسه دیدار عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که شب گذشته در محل وزارتخانه و با حضور حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: خراسان جنوبی، استانی وسیع، کم برخوردار و با ظرفیت‌های فراوان است.

او گفت: محصولات کشاورزی منحصر بفرد و جاذبه‌های گردشگری فراوان، این استان ظرفیت‌های معدنی بکر و قابل توجهی دارد که تاکنون مغفول مانده است.

استاندار گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) می‌تواند با توسعه سرمایه گذاری‌های خود در زغال سنگ طبس، به بهره برداری بیشتر از این ظرفیت کمک کند.

قناعت گفت:خراسان جنوبی، به لحاظ گستره، سومین استان وسیع کشور  به اندازه همین پهناوری، ظرفیت‌های بالقوه‌ای داریم که با ورود شستا می‌توانند بالفعل شوند.

او گفت: توقع مردم نجیب استان از دولت این است که کم کاری‌های گذشته را جبران کند.

استاندار گفت: در بحث شیوع بیماری کرونا، طبس به علت مسافر پذیری، پهناوری و وسعت، ناکافی بودن خدمات درمانی، بعد مسافت مراکز بخش‌ها از مرکز شهرستان و نیز مرکز استان، یکی از مناطق در معرض آسیب است.

قناعت گفت: بُعد مسافت بخش‌ها تا مرکز شهرستان سبب شده، اغلب افراد از مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی و اقدام برای معالجه پرهیز کنند و همین امر هم افزایش آمار ابتلا و فوتی را در طبس به همراه داشته است.

به گفته او همین آمار بالای فوتی و ابتلا هم شهرستان طبس را در ردیف شهر‌های پرخطر کشور قرار داده است.

استاندار گفت: فاصله ۴۰۰ کیلومتری عشق آباد تا مرکز استان و هزینه‌های مترتب بر این موضوع، دسترسی مردم را به MRI سخت و لزوم راه اندازی این ظرفیت در طبس را دو چندان کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شستا باید از ظرفیت‌های معدنی طبس به خوبی استفاده کند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: زغال  طبس خاستگاه ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور است سنگ می‌تواند اقتصاد شرق کشور را متحول سازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در پایان به برنامه وزارتخانه مبنی بر یکپارچه سازی زنجیره فولاد اشاره کرد و درخصوص پیگیری مطالبات مطرح شده قول مساعد داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.