بهره مندی ۳۰۰ کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: ۳۰۰ کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - غلامعلی جعفری گفت: تعدادی از مراکز به عنوان پایگاه‌های دائمی اجرای برنامه غربال، تشخیص و مداخله مدون سازمان معرفی شده‌اند. 

 او می گوید: کودکانی که در مراکز از آموزش تخصصی و توانبخشی بهره مندی می‌شوند، به مدارس عادی و برخی هم به مدارس کودکان با نیاز‌های ویژه راه پیدا خواهند کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی با تامین و پرداخت یارانه به مراکز آموزشی و توانبخشی اُتیسم زیر نظارت خود، بسته کامل خدمتی مورد نیاز این افراد در طول یک ماه را تهیه کرده و همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ در اختیار کودکان و خانواده آن‌ها قرار داده است.

این مقام مسئول گفت والدین توانخواه به هر نحو مایل به مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی یا پایگاه‌های غربال نباشند، می‌توانند نسبت به تکمیل آزمون هیوا در سامانه Autism.behzisti.net اقدام و گزارش وضعیت فرزند خود را از سامانه دریافت کنند.

 خوزستان دارای ۶ پایگاه فعال غربالگری اختلال طیف اُتیسم در شهرستان‌های اندیمشک، ماهشهر، امیدیه و ۳ پایگاه در اهواز است، و اگر پس از ارجاع فرد به روانپزشک، نیاز به انجام مراحل تشخیصی با دقت بیشتری باشد، فرد به نزدیکترین پایگاه غربالگری اختلال طیف اوتیسم فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.