راه ارتباطی ۶۰۰ روستای کردستان مسدود است/انجام ۵۰۰ هزار تن برف‌روبی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۶۰۰ روستای استان که بدلیل بارش برف و کولاک بسته شده بود هنوز بازگشایی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - رامبد نوذری گفت: بر اساس گزارشات ارسالی از راهداری شهرستان‌های تابعه و مرکز مدیریت راه‌های استان از روز جمعه راه ارتباطی ۲۵۱ روستای استان بازگشایی شده و راه حدود ۶۰۰ روستا هنوز مسدود است.

او می گوید:طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن عملیات برفروبی در سطح محور‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی توسط راهداران انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان میزان شن ونمک مصرفی در این محورها را ۳۲۰ تن اعلام کرد و گفت: در این محورها ۲هزار و ۱۰۲ کیلومتر برف روبی و تیغه زنی انجام شده است.

نوذری با اشاره به درگیری ۱۷۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۹۳ نیروی درگیر در محورهای شریانی گفت: ۶هزار و ۵۷۲ تن شن و نمک در این محورها مصرف شده و ۱۴ هزار و ۷۶۰ کیلومتر برف‌روبی و تیغه‌زنی انجام شده است.

به گفته او: در محورهای غیر شریانی نیز ۷۷ دستگاه ماشین آلات و ۱۲۲ نفر درگیر فعالیت هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان می گوید: امروز همچنین محور سنندج - مریوان و بلعکس که بدلیل بارش برف و کولاک و یخبندان مسدود اعلام شده بود با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

نوذری گفت: شامگاه پنجشنبه نیز محور سنندج- دهگلان و محور سنندج- کامیاران که به علت بارش برف، کولاک شدید و نبود شعاع دید کافی مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.