سقوط بهمن گردنه ژالانه سروآباد را مسدود کرد

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد گفت: گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد اورامان به دلیل سقوط بیش از حد بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دیاری استواری گفت: گردنه ژالانه محور ارتباطی شهرستان‌های سرواباد و مریوان به پاوه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی سروآباد به هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن روز گذشته که بعد از ۷۲ ساعت مسدود بودن بازگشایی شده بود، دوباره مسدود شد.

او می گوید: ارتفاع برف در این گردنه به بیش از ۱۰ متر می‌رسد و طی سه روز گذشته بیش از ۵۰ مورد سقوط بهمن در این گردنه اتفاق افتاد و باعث مسدود شدن گردنه شد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد گفت: باتوجه به سقوط پی درپی بهمن و ارتفاع بیش از حد برف در این گردنه برف روبی و بازگشایی این مسیر بسیار خطرناک است لذا تصمیم گرفتیم که این گردنه فعلا مسدود باشد.

استواری می گوید: رانندگان و مسافران از تردد در این گردنه خودداری کنند، چون گرفتار سقوط بهمن می‌شوند و تا اطلاع ثانوی بازگشایی این مسیر خطرناک است.

به گفته او: در حال حاضر از مجموع ۷۳ روستای تابعه شهرستان سروآباد راه ارتباطی ۹ روستا همچنان مسدود است و تلاش راهداران این است که تا پایان امروز این مسیر‌ها بازگشایی شوند.

استواری با بیان اینکه بقیه مسیر‌های شهرستان باز و تردد در آن‌ها برقرار است گفت: به جز گردنه ژالانه که مسدود است تردد در گردنه مارانی محور ارتباطی سروآباد کامیاران با زنجیرچرخ امکان پذیر است و بقیه راه‌های ارتباطی شهرستان باز و تردد بدون هیچ مشکلی در ان‌ها برقرار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.