احیای کارخانه صنایع پوشش رشت تا پایان امسال

نماینده رشت در مجلس از احیای کارخانه صنایع پوشش پس از ۱۷ سال تعطیلی خبر داد و گفت: کارگران تا قبل از عید مشغول به کار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - محمدرضا احمدی سنگری در بازدید از کارخانه پوشش رشت گفت: امیدوارم تا قبل از فرا رسیدن عید تعداد بسیار زیادی از کارگران در این کارخانه مشغول به کار شوند.

بیش از ۴ هزار نفر حدود ۱۷ سال پیش در کارخانه پوشش گیلان مشغول به کار بودند اما به سبب برخی عوامل مخرب و ضد تولید ملی، این مجتمع تعطیل و با خاک یکسان شد.

در آن زمان بیش از یک هزار و ۷۵۰ تریلر از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات این کارخانه به غارت رفت.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس همینک دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بسیار زیادی در کارخانه پوشش در حال نصب است.

بازدید احمدی سنگری از کارخانه پوشش رشت رشت تا پایان امسال

او همچنین از راه‌اندازی سالن‌های جدید ذیل مجتمع صنایع پوشش خبر داد و از مسئولان دستگاه‌های مختلف، نمایندگان و متولیان این مجتمع که در این مدت برای احیای کارخانه پوشش تلاش و همکاری داشتند، قدردانی کرد.


بیشتر بخوانید


کارخانه صنایع پوشش رشت کی و چگونه تعطیل شد؟

کارخانه پوشش بزرگترین و مجهزترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود که در سال ۱۳۸۴ به بخش خصوصی واگذار شد و هزاران کارگر آن بیکار شدند.

کارخانه صنایع پوشش رشت

زمین ۸۵ هکتاری این کارخانه نزدیک فرودگاه رشت و در مسیر منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار دارد.

مالکان آن زمان که گفته می‌شود به دنبال تغییر کاربری زمین بودند، با بهانه‌های مختلف کارخانه را به تعطیلی کشاندند و خط‌ های تولید نخ و پارچه را با ادعای نبود مواد اولیه و نداشتن سفارش و مشتری تعطیل کردند.

۱۷ سال تعطیلی کارخانه صنایع پوشش گیلان

در سال ۱۳۸۳ بارش سنگین برف به بخش‌هایی از سالن‌های تولید آسیب وارد کرد و همین بهانه‌ای شد برای تعطیلی کامل کارخانه و حراج اموال آن؛ تا جایی که حتی آهن آلات سقف سالن‌ها را هم حراج کردند.

احیای کارخانه صنایع پوشش رشت

گفته شده از ۴۸۰ دستگاهی که در خط تولید فعال بود، ۱۱۰ دستگاه فروخته شد و ۳۷۰ دستگاه با اعتراض کارگران همانجا باقی ماند.

در صورت راه‌اندازی بخش‌ها و پروژه‌های مختلف کارخانه صنایع پوشش ایران برای ۳ تا ۴ هزار نفر کارآفرینی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.