مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

برگزاری کنسرت موسیقی نیاز به سالن‌های مجزا دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: برگزاری کنسرت موسیقی نیاز به سالن‌های مجزا دارد که ۲سالن مناسب برای برگزاری کنسرت موسیقی در دست تعمیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- احمدرضا احسانی گفت: درحال حاضر ۲ سالن مناسب برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دست تعمیر بوده و تا زمان اتمام فعالیت‌های مربوطه، کنسرت‌های موسیقی در استان برگزار نمی‌شود.

او گفت: کار و تجربه در حوزه برگزاری جُنگ‌های شادی در این اماکن نشان داده که کیفیت برگزاری چنین برنامه‌های موفق نخواهد بود، از این رو هنرمندان نیز به‌دلیل مشکلات احتمالی در این اماکن، تمایلی به برگزاری کنسرت در سالن‌های وزرشی ندارند و درخواست مجوز از سوی شرکت‌های خصوصی برای برگزاری کنسرت در این اماکن نیز به ثبت نرسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: اداره کل تنها مرجع سیاست گذاری در امر برگزاری کنسرت‌ها در استان است وهیچ نهادی غیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سیاست گذاری در این حوزه را ندارد، فرمانداری و یا پلیس اماکن در حوزه مکان برگزاری به دلیل وجوه ترافیکی، ایمنی و امنیتی نظرات خود را بیان می‌کنند، اما تاثیر مستقیمی در بحث سیاست گذاری و نحوه برگزاری کنسرت‌ها در استان ندارند.

احسانی به اتمام تعمیر سالن‌های ابن سینا و آوینی در اواسط بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: باتوجه به درخواست‌های ثبت شده، می‌توانیم شاهد برگزاری کنسرت‌ها در اواخر ماه جاری باشیم تاریخ برگزاری کنسرت در سایر شهرستان‌های استان نیز مربوط به اواخر بهمن ماه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در زمینه هزینه و افزایش قیمت بلیط‌های کنسرت گفت: شرکت‌های خصوصی به دنبال درآمد زایی و جبران ضرر‌های خود در صورت استفاده ۵۰ درصدی ظرفیت سالن‌ها است از این رو کمیته فنی اداره در معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور تهیه‌کنندگان و برگزار کنندگان کنسرت‌ها طی جلسه‌ای بر نحوه افزایش قیمت و عدم تحمیل جبران ضرر‌های برگزار کنندگان کنسرت از جیب شهروندان نظارت می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.