آخرین فرصت بیمه پذیری باغات ۱۵ بهمن اعلام شده است

۱۵ بهمن ماه آخرین فرصت بیمه پذیری باغات و تنه درختان است و باغداران باید تا زمان اعلام شده نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حمید رحیمی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵بهمن‌ماه به عنوان آخرین فرصت بیمه‌پذیری باغات و تنه درختان است و باغداران باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

با توجه به محدودیت زمانی و آخرین فرصت برای بیمه‌پذیری محصولات باغی و تنه درختان، باغداران به منظور بیمه محصولات خود در فرصت باقیمانده با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان‌های خود و یا شعب بانک کشاورزی و مراکز خدمات جهادکشاوری با پرداخت حق بیمه محصولات خود را زیرپوشش بیمه قرار دهند.


بیشتر بخوانید


از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار هکتار محصول زراعی و باغی در استان از زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته و استان رتبه سوم را در تحقق اهداف بیمه‌ای در سطح کشور کسب کرده است.

امسال استان با ۲ هزار و ۲۵۵میلیارد ریال در ردیف سوم تولید حق بیمه محصولات قرار گرفته است و تاکنون ۴۹ درصد محصولات زراعی و ۴۷ درصد محصولات باغی زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، بیمه کشاورزی از برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزی و کشاورزان است و بخش زیادی از حق بیمه در قالب سهم دولت پرداخت می‌شود.

هم‌اکنون محصول و تنه درختان میوه بادام آبی، بادام دیم، انگور، سیب، گردو، انار، گیلاس و آلبالو، هلو و شلیل، زردآلو و آلوچه، گل محمدی و شفتالو در برابر خطرات طبیعی و آب و هوایی از جمله سیل، تگرگ، سرمازدگی، صاعقه زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

در سال زراعی گذشته بیش از ۱۵ هزار هکتار از باغات، ۲۰۸ هزار هکتار از محصولات زراعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان که دارای طرح مصوب واگذار شده زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار داشتند.

هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاوری فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار