شهادت یک فلسطینی در پی یورش نظامیان صهیونیست به قدس اشغالی

در پی یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه «قلندیا» در شمال قدس اشغالی، یک فلسطینی در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - «فهمی حمد» فلسطینی ۵۷ ساله در نتیجه استنشاق گاز‌های اشک‌آوری که نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن مردمی که برای مقابله با آنان اقدام کرده بودند، ابتدا دچار حالت خفگی شده بود سپس به شهادت رسید.

به گزارش فلسطین الیوم، در درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در این اردوگاه چندین فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان رام‌الله منتقل شدند.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه (۲۷ دی) با تیراندازی به یک جوان فلسطینی به نام «فالح ناصر شاکر» در الخلیل، وی را به شهادت رساندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز با یورش به خانه یکی از فلسطینیان در قدس شرقی ضمن تخریب این خانه، ساکنان آن را وادار به ترک آن محل کردند. گفته می‌شود این خانواده فلسطینی دهه‌ها در این محل زندگی می‌کردند. این اقدام نیرو‌های

صهیونیستی انتقاد شدید فعالان حقوق بشری و دیپلمات‌های خارجی را به دنبال داشت.

گروه‌های مقاومت فلسطینی وعده داده اند انتقام خون شهدا و مردم غیرنظامی و بی دفاعی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند را خواهند گرفت.

حملات شهرک نشینان، اقدامات نظامیان صهیونیست و بن بست افق سیاسی باعث شده است تا گردان‌های شهدای الاقصی، پس از ۱۶ سال به شهر‌های کرانه باختری به ویژه جنین بازگردند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست‌های توسعه طلبانه و تجاوزگری‌هایی که رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان مرتکب می‌شوند را جنگ رسمی با روند صلح عنوان کرد.

به گفته این وزارتخانه شهرک سازی‌های گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تخریب خانه‌های فلسطینیان، تحت پوشش کامل کابینه این رژیم و دستگاه قضایی آن صورت می‌گیرد و با حمایت آن‌ها شهرک نشینان و گروه‌های مسلح هر آنچه را در کرانه باختری و مشخصا شرق قدس قرار دارد، متعلق به خود می‌دانند.

مقامات صهیونیست طرح‌هایی برای ساخت حدود ۳۵۰۰ خانه در قدس شرقی را به تصویب رساندند که ساخت آن‌ها در جریان است.
وزرای خارجه چند کشور اروپایی شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا از مقامات صهیونیست خواستند شهرک سازی در قدس شرقی را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار