نصب ۱۹۵ دستگاه کنتور هوشمند بر چاه‌های استان اردبیل

مدیر دفتر حفاظت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از اول امسال تاکنون ۱۹۵دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - داور بستام گفت: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی در سطح استان در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع امسال  اقدام به بستن ۱۳۰حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز کرده است.

به گفته مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل  صرفه‌جویی حاصل از انسداد این چاه‌ها ۱.۶۷ میلیون مترمکعب آب است که این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی حادث شده با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد و عملیات انسداد چاه‌ها تا پر کردن بقیه چاه‌های غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آنها توسط مراجع قضایی صادر گردیده، ادامه خواهد داشت.

بستام می گوید: امسال برای جلوگیری از برداشت آب  و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز نیز با انجام عملیات تقلیل منصوبات، قطع برق چاه‌ها و برچیدن منصوبات ۸۰ حلقه چاه کشاورزی یک میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: احکام قضایی ۱۰ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در دشت اردبیل نیز اخذ شده که به محض مساعد شدن هوا مسلوب المنفعه خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.