مچ بند‌های هوشمند فیت‌بیت افسردگی را پیش بینی می‌کنند

یافته‌های محققان حکایت از دقت بالای مچ بند هوشمند Fitbit در پیش بینی افسردگی افراد دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان، مچ بند‌های هوشمند فیت‌بیت در پیش‌بینی افسردگی کاربرد دارند.

به گزارش newatlas، در این تحقیق ۲۹۰ بزرگسال با میانگین سنی ۳۳ سال به مدت ۱۴ روز دستگاه ردیابی فعالیت Fitbit Charge ۲ را همراه خود داشتند. سرپرستی این پروژه برعهده تیمی از دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور به رهبری پروفسور جوسیپ کار و جورجیوس کریستوپولوس بود. این افراد مچ بند هوشمند را به جز مواقع استحمام و هنگام شارژ مجدد باتری آن می‌پوشیدند. پس از دو هفته داده‌های پرسشنامه با اطلاعات Fitbits ترکیب شد؛ در ادامه محققان از این داده‌ها برای آموزش یک برنامه کامپیوتری مبتنی بر یادگیری ماشینی به نام مدل Ycogni استفاده کردند. تجزیه و تحلیل داده‌های Fitbit با دقت حدود ۸۰ درصدی تعداد افراد مبتلا به افسردگی و میزان این بیماری را نشان داد.

مچ بند‌ فیت‌بیت

طبق نتایج Fitbits، ضربان قلب افراد در معرض خطر استرس بین ساعت ۲ تا ۴ و ۴ تا ۶ صبح متفاوت بود. با استفاده از این اطلاعات محققان به این نتیجه رسیدند که تغییرات ضربان قلب هنگام خواب یک شاخص فیزیولوژیکی معتبر برای تعیین افسردگی است. همچنین این افراد زمان بیداری و زمان خواب متنوعی دارند. محققان دانشگاه ورمونت نیز از حسگر‌های حرکتی پوشیدنی برای تشخیص افسردگی در کودکان استفاده کرده بودند.

افسردگی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خب وقتی پیش‌بینی کرد چی میشه، افسردگی طرف خوب میشه مثلا کسی که از شدت فقر و درماندگی پی در پی نداشتن پول و حقوق و مزایا جلوی خانوادش خجالت زده شده و ترور شخصیت شده بارها بخاطر فقرش و به افسردگی کشانده شده ناخواسته این دسبند چه کمکی می تونه به اون بینوای بدبخت بکنه ؟
آخرین اخبار