سرقت، رتبه نخست پرونده‌های قضایی زنجان را دارد

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: باسارقینی که موجبات ایجاد ناامنی درجامعه را فراهم آورند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - صادقی نیارکی در جلسه شورای معاونین دادگستری گفت: استان زنجان در ارتکاب جرم سرقت، در جایگاه ۳۰ کشور قرار دارد، اما با این حال وضعیت سرقت در استان در ۱۰ جرم اول، رتبه نخست را دارا می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: سرقت در صدر عناوین مجرمانه کشور قرار دارد و بیشترین پرونده‌های مطرح شده برای رسیدگی در دادسرا‌ها به آن اختصاص دارد.

صادقی نیارکی گفت: به دادستان‌های حوزه‌های قضایی تأکید شده که با هماهنگی نیروی انتظامی سارقینی که موجب ناامنی و آزار مردم می‌شوند را دستگیر کرده و دادسرا‌ها بدون هیچگونه اغماض و مماشات با این مجرمین قاطعانه برخورد کنند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان می گوید: بر اساس آمار موجود نسبت رشد جرم سرقت در استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها پایین است که از جمله دلایل آن اقدامات پیشگیرانه و همکاری خوب نیروی انتظامی و دادسرا‌ها است که در این خصوص قضات دادسرا بایستی  از مجازات‌های بازدارنده استفاده کنند.

صادقی نیارکی گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شامل حال سارقین سابقه‌دار، باندی و شبکه‌ای نخواهد شد، بلکه با این مجرمین با شدت و قاطعیت برخورد می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.