افزایش تراز آب در دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش‌های خوب هفته‌های اخیر تراز آبی دریاچه ارومیه را افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - یاسر رهبردین گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش‌های خوب صورت گرفته طی هفته‌های اخیر به ۲ سانتی متر بالاتر از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) رسید.

وی می گوید: طبق آخرین پایش صورت گرفته، تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۶۷ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نیز با ۷۰ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به ابتدای سال آبی جاری، از ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

رهبردین از افزایش ۳۲ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۵۹ کیلومتر مربع است.

رهبردین می گوید: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۶۰ سانتی متر پایین‌تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می‌شود.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۴۴۰ کیلومتر کمتر شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Japan
یاشار
۲۱:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
با سلام خیلی بعیده تا چند سال دیگه دریاچه احیا بشه با اینهمه سدی که احداث شده و با بارشهای کم تو این سالها میره به سمت یک فاجعه بین المللی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دو میلیارد و هشتصد میلیون متر مکعب درسته که دو میلیون نوشته شده اصلاح شود.