مدیر آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد:

۱۵ درصد مشترکان آب شهرستان شهرکرد پرمصرف هستند

مدیر آب و فاضلاب شهرستان شهرکرداعلام کرد: ۱۵ درصد مشترکان آب این شهرستان پرمصرف هستند که به آن‌ها اخطار کتبی داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  سعید اسکندی گفت: منابع آب شهرستان شهرکرد کاهش یافته است و به منظور توزیع عادلانه آب بین تمامی مناطق شهرستان، آب با اُفت فشار همراه است.

دبی چشمه کوهرنگ هم کاهش یافته است، اما از آنجا که تامین آب در شهرکرد، وابستگی شدید به چاه‌ها دارد، مدتی است که سطح آب مخازن و دبی ورودی آب کاهش یافتهو همین موضوع موجب کاهش فشار آب شده است.

۴۰ چاه و یک دهنه چشمه آب مورد نیاز شهرستان شهرکرد را تامین می‌کند که از این تعداد، امسال هشت چاه خشک و از مدار خارج شده است.

به گفته اسکندری، شرکت آب و فاضلاب تامین آب تا ارتفاع ۹ متر را متعهد است و بیش از آن باید با نصب تانکر و مخزن جداگانه تامین شود.

زمانی که افت فشار آب رخ می‌دهد آب به واحد‌های آپارتمان از طبقه سوم به بالا کمتر می‌رسد از همین رو این واحد‌ها باید نسبت به تامین تانکر اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


۲۰ درصد مشترکان آب در شهرستان شهرکرد کم‌مصرف هستند و دیگر مشترکان نیز مطابق استاندارد مصرف می‌کنند.

چنانچه مشترکان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف خود را کاهش و صرفه‌جویی کنند می‌توان چالش تامین آب را با مشکل کمتری پشت سر گذاشت.

شهرکرد ۸۲ هزار مشترک خانگی دارد و در مجموع شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد به ۱۲۰ هزار مشترک در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.