شناسایی ۲ هزار هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در اردبیل

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر نسبت به شناسایی ۲ هزار و ۲۰۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اقدام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - یاور میرزایی گفت: ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تاکنون نقشه برداری شده که از این تعداد برای ۸۰ هزار هکتار با هدف تثبیت، صدور سند مالکیت انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مراسم گرامیداشت روز ملی اراضی کشاورزی در اردبیل گفت: با تحویل اسناد تک برگی از سوی ثبت اسناد استان تلاش بر این بوده تا کشاورزان از مزایای این طرح استفاده کنند.

میرزایی می‌گوید: در همه شهرستان‌ها صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی آغاز شده و سعی بر این است تا از این طریق تثبیت مالکیت و صیانت از اراضی کشاورزی انجام شود.

او گفت: سازمان حفظ اراضی ملی سعی دارد تا با هدف پاسداری از اراضی کشاورزی جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را بگیرد که شناسایی دو هزار و ۲۰۵ هکتار اراضی که دچار تغییر کاربری غیرمجاز شده بودند در استان اردبیل انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از این تعداد برای ۸۰ درصد تشکیل پرونده انجام شده و نسبت به اجرای قانون ماده ۱۰ اقدام شده است.

میرزایی از تشکیل و راه اندازی یگان حفظ اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: در قالب ۲۵ نفر نیرو در همه شهرستان‌ها این یگان فعالیت خود را انجام می‌دهد و هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۱ تخلفات به ویژه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را اطلاع دهند.

به گفته او در هر شهرستان یک نفر کارشناس و یک نفر راننده در قالب این یگان فعالیت می‌کنند تا زیر نظر ستاد استانی بتوانند وظیفه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و صیانت از حقوق بهره برداران را انجام دهند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تشکیل پرونده و اخذ مجوز همچنین استعلامات انجام می‌شود تا شرایط مطلوبی را در فرآیند صیانت از اراضی ملی و تغییر کاربری‌ها به شکل قانونی شاهد باشیم.

میرزایی سالروز تشکیل سازمان اراضی ملی را در سال ۷۱ یادآور شد و گفت: با ادغام هیئت ۷ نفره مرکزی و اصلاحات اراضی این سازمان شکل گرفت که مهمترین فعالیت آن تثبیت اراضی، صدور سند مالکیت در اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.