آسمان بوشهر بارانی می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: بر اثر نفوذ سامانه بارشی، از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه بارش پراکنده در استان رخ می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- هادی سالاری گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی به نسبت شدید بر روی دریا تا روز یکشنبه است، بنابراین در این مدت در بیشتر ساعات سواحل استان مواج خواهد بود. همچنین با افزایش ابر در بعداز ظهر امروز و امشب وقوع بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

او گفت: از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه جدید از غرب کشور بارش‌های پراکنده برای مناطق مختلف استان تا بعدازظهر سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا فردا، کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط گردوغبار و کاهش دید، و احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط پیش‌بینی کرد.

سالاری گفت: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۳۸ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


به گفته او، ارتفاع موج دریا هم ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته، جم با ۶ و دیر و کنگان با ۲۲ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۵۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۲۰، جزر دوم ساعت ۰۹:۳۰ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.