رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد

استاندار زنجان گفت: توجه به مشکلات واحد‌های تولیدی و تلاش برای رفع آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشارچی عصر امروز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به ماهیت برگزاری این جلسه، گفت: هدف از برگزاری این کارگروه، رفع موانع تولید و تسهیل در امور مربوط به واحد‌های صنعتی و تولیدی زنجان است.

او می گوید: واحد‌های تولیدی سهم زیادی در ایجاد اشتغال و رونق تولید و اقتصاد دارند؛ بنابراین لازم است که از همه اختیارات و امکانات خود برای رفع موانع پیش روی آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هم مسائل کلی و هم مسائل موردی واحد‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم، گفت: تقسیط بدهی‌های تأمین اجتماعی، شبکه بانکی، تأمین آب واحد‌های صنعتی از محل تصفیه خانه شهر زنجان، پذیرش دفترچه‌های قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان وثیقه از طریق شبکه بانکی با استناد به نامه دادستانی کل کشور، آزادسازی وسایل مازاد بر نیاز واحد‌های تولیدی که محل اجرای طرح آن‌ها در رهن بانک‌ها است، از جمله اصلی‌ترین مصوبات مسائل موردی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز در استانداری بود.

فغفوری با اشاره به سیاست وزارت نیرو در بحث تأمین برق توسط برخی از واحد‌های تولیدی هم گفت: در جلسه امروز همچنین با دستور ویژه استاندار زنجان، مقرر شد مطالبات واحد‌هایی که در خصوص تولید برق، از طریق نیروگاه‌هایی مانند خورشیدی و بادی، خود تأمین هستند، از وزارت نیرو پیگیری شود.

رئیس صمت استان زنجان می گوید: این مصوبه می‌تواند اقدام بسیار خوبی برای ایجاد انگیزه در واحد‌های تولیدی، برای تولید برق از انرژی‌های جایگزین باشد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.