توسعه کرمانشاه در گرو استفاده از برنامه‌ریزی‌های علمی است

دبیر مجمع مشورتی نظام کرمانشاه گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل طی یک سال گذشته در پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب توانسته با استفاده از علم، عمل و ابتکار جوانان در عرصه‌های مختلف با سازماندهی فعالان و نخبگان جوان در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حمیدرضا حاتمی گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل استان کرمانشاه با ساماندهی فعالان و نخبگان در قالب گارگروه‌های ۱۰ گانه در استان کرمانشاه در پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قدم برداشته؛ احصا مشکلات و ضعف‌های زیر ساختی و نیز شناسایی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان‌ و شهرستان‌ها از دیگر تلاش‌های مجموعه مجمع مشورتی نطام مسائل در استان کرمانشاه بوده است.

به گفته حاتمی، این مجمع در راستای پیگیری مطالبات و احصا مسائل جامعه در کنار حوزه نظارت میدانی و دفاتر ریاست مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه تشکیل شده که با حضور نخبگان در کمیسیون‌های تخصصی مسائل را مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار داده است. در این مجمع با ارائه راهکار‌های مناسب و فعال‌سازی حوزه‌های نظارتی و مطالبه‌گری و ارتباط با مسئولان تلاش کردیم که مؤثر واقع شویم.

 برای همکاری و ارائه ظرفیت‌های علمی استان کرمانشاه به مسئولین اعلام آمادگی می‌کنیم؛ استان کرمانشاه با چالش‌های در زمینه توسعه روبرو است که با تغییر دولت‌ها و رویکرد‌های آن‌ها تغییری در این زمینه ایجاد نشده است و این توسعه فقط با برنامه‌ریزی‌های علمی و پژوهشی محقق خواهد شد.

یکی از موانع موجود بر سر راه توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه عدم استفاده از برنامه‌های مبتنی بر پژوهش‌های علمی در بین مدیران اجرایی بوده است.  این مجمع با استفاده از تخصص و توانمندی دانشگاهیان استان و با بهره‌گیری از طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی، اجتماعی و فرهنگی طی سال گذشته در استان انجام شده به برنامه‌های جامع برای توسعه کرمانشاه رسیده است.

استفاده از این برنامه می‌تواند پشتوانه علمی و بازوی مشورتی برای مدیران اجرایی باشد که در صورت پشتیبانی بدنه حاکمیتی استان نور امیدی برای توسعه در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود. آمایش استان کرمانشاه، موانع اجتماعی توسعه اقتصادی استان، آمایش آموزش عالی در استان کرمانشاه و مسائل سیاسی و امنیتی مرز در استان کرمانشاه برنامه جامع و طرح‌های پژوهشی مورد استفاده بوده است.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار