برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه کودک و نوجوان محور در گیلان

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه، ویژه ایام الله چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب در سراسر استان خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سید جلیل میر‌عظیمی، مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان این خبر را طی سومین نشست با اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان اعلام‌کرد و تبیین دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی و امید‌آفرینی را رویکرد برنامه‌های (جشن ملی ۱۴۰۰) خواند.

به گفته او، آگاه‌سازی همگان، به ویژه نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب از روند رو به رشد این نظام مردمی، از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی به شمار‌می‌رود.

صیانت از ارزش‌ها و مرز‌های جغرافیایی کشور را مدیون و مرهون دست پرورد‌ه‌های انقلاب هستیم و نگاهی به دوره‌های گذشته و جداشدن بخش‌های ارزش‌مند این سرزمین در سلسله‌های پادشاهی، گواه روشنی بر اهمیت این رویش‌ها است.

هزینه برای نسل کودک و نوجوان و اجرای فعالیت‌های هدفمند فرهنگی و تربیت سکانداران فردا‌های این سرزمین سرمایه‌گذاری است که ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای پرداختن به این مهم محسوب‌می‌شود.

یادآورشدن جایگاه امروز ایران اسلامی به‌عنوان کشور برتر منطقه و توسعه هم‌زمان آن در عرصه‌های علمی و دفاعی، تبیین ضرورت‌های دست‌یابی به فن‌آوری‌های روز و انرژی هسته‌ای، از جمله مواردی است که می‌تواند در دستور کار همگان، به خصوص، معلمان، مربیان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی قرارگیرد.

تجدید پیمان با امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و گلباران گلزار شهدا در سراسر استان، نقطه آغاز ویژه‌برنامه‌های این ایام است و فیلم (منصور) با موضوع هشت‌سال دفاع مقدس، در سومین روز از دهه مبارک فجر به صورت رایگان اکران می‌شود.

برگزاری نشست خانواده تحت عنوان (سبک‌زندگی ایرانی-اسلامی با رویکرد فرزند‌آوری) از دیگر برنامه‌های اعضای این کمیته در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ است که با حضور آیت‌الله محمد رسول فلاحتی، نماینده، ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت برگزار‌می‌شود.

برگزاری (جشن انقلاب) با همراهی تمامی اعضای کمیته در نهمین روز از ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی، (برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های علمی)، (نشست‌های تخصصی با محوریت محیط‌زیست) و اجرای (مسابقه نقاشی انقلاب) در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت از دیگر برنامه‌هایی است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی حضوری و مجازی برای کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت‌های ویژه آینده‌سازان پیش‌دبستانی و برگزاری مسابقه و نشست‌ها با محوریت کتاب سخن‌گفت.

بهره‌گیری از همراهی همیشگی رسانه‌ها و استفاده هدف‌مند از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راه‌پیمایی پرشور یوم الله ۲۲ بهمن و شرکت در نماز جمعه، دیگر اهداف و برنامه‌های اعضای کمیته کودک و نوجوانان ستاد بزرگ‌داشت دهه گیلان است که در این نشست مورد توجه و تاکید‌قرار‌گرفت.

هم‌دلی و هم‌گرایی، در مسیر نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی و تربیت نسلی پویا و آینده‌ساز و همگان می‌توانند در (جشن ملی ۱۴۰۰) شرکت کنند.

ارایه برنامه‌های پیشنهادی و بیان دیدگاه‌ها توسط حاضران، از دیگر برنامه‌های سومین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی بود که روز یکشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار‌شد.

این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان، شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی ورزشی شهرداری رشت حضور‌داشتند.

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.