خودروهای شوتی در جاده ها، بلای جان مردم

معاون پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمل بار قاچاق توسط خودرو‌های شوتی بلای جان مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عیسی حسنی در نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه حمل بار قاچاق توسط خودرو‌های به ظاهر سواری که به خودرو‌های شوتی مشهور هستند بلای جان مردم شده، گفت: مصوب شده در این رابطه مکان‌هایی برای ایست بازرسی دائمی در سراسر استان انجام شود.

او گفت: اگر پلیس بخواهد این خودرو‌ها را تعقیب کند ممکن است منجر به تصادف‌های غیر قابل جبرانی شود.

حسنی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه با قاچاق کالا برخورد‌های لازم انجام شود، گفت: در این رابطه به صورت مستمر استفاده از کالا‌های ایرانی به تمامی سازمان‌ها ابلاغ شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قاچاق سوخت را از دیگر مشکلات استان اعلام کرد و گفت: روستا‌هایی که گازرسانی آن‌ها انجام شده و سوخت ذخیره شده زودتر تعیین تکلیف شوند.

او با بیان اینکه ابهاماتی در رابطه با استرداد و فروش دستگاه رمز ارز‌ها وجود دارد، گفت: ظرف دو هفته نمایندگان صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای با سازمان تعزیرات حکومتی، اداره استاندارد، پلیس امنیت اقتصادی و دادستانی برگزار و این دستگاه‌ها را تعیین تکلیف کنند.

حسنی به کمبود امکانات و تجهیزات پلیس امنیت اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: درخواست تجهیزات در نامه‌ای اعلام و به استانداری استان ارسال شد تا همکاری لازم در این زمینه انجام شود.

مسئول سازمان جمع آوری، نگهداری و فروش اموال تملیکی استان ضعیف‌ترین آمار اموال قاچاق کالا را مربوط به کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد و گفت: امسال تنها ۳۳۳ پرونده قاچاق در سامانه این سازمان ثبت شده که نشان می‌دهد کشفیات زیادی نداریم.

بهادری با بیان اینکه هیچ کالای فسادی در انبار‌های اموال تملیکی وجود ندارد، گفت: تنها ۵۰ پرونده مربوط به کالا‌های قاچاق وجود دارد که به واحد تجدید نظر تهران ارسال شده، اما هنوز بعد از گذشت چند ماه جوابی دریافت نکرده ایم.

او این پرونده‌ها را مربوط به سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: اگر زودتر تکلیف این پرونده‌ها مشخص نشود ارزش این کالا‌ها کم شده و حتی از بین می‌روند.

بهادری با بیان اینکه ۴۲۵ کولر گازی خارجی در این انبار‌ها وجود دارد گفت: دادستانی می‌تواند دستور فروش آن‌ها را صادر کند که انتظار داریم در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.