ایران و اوکراین، محور گفتگو‌های بایدن با امیر قطر

خبرگزاری رویترز اعلام کرد ایران و اوکراین، محور صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان – مقامات آمریکایی اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز (دوشنبه) به منظور گفتگو در خصوص مسائل متفاوتی از جمله مسأله امنیت انرژی در صورت آنچه حمله احتمالی روسیه به اوکراین خوانده شده، و نیز مسأله ایران با همدیگر دیدار خواهند کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه بایدن برای دیدار در دفتر کار خود شامل مذاکرات هسته‌ای ایران و نیز مسأله افغانستان نیز خواهد شد.

همچنین طبق اعلام مقامات آمریکایی، حمد بن تمیم آل ثانی بطور جداگانه نیز با «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت میهن آمریکا نیز دیدار خواهد کرد؛ همچنانکه در خصوص فروش تسلیحات و دیگر مسائل نظامی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به گفتگو خواهد نشست.

خبرگزاری رویترز همچنین اعلام کرد قطر بزرگترین تأمین کننده گاز طبیعی مایع (LNG) در جهان است و احتمال دارد در صورتی که درگیری‌های کنونی میان اوکراین و روسیه به اختلال در انتقال گاز روسیه به اروپا منجر شود، گاز خود را روانه اروپا سازد.

از سوی دیگر، خبرگزاری الجزیره گزارش داد امیر قطر پس از دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت: دیدار مفیدی با وزیر دفاع آمریکا داشتم که به توسعه همکاری‌های راهبردی نظامی کمک خواهد کرد.

او همچنین گفت: قطر و آمریکا به صورت کلی به سوی صلح و ثبات در منطقه و جهان به پیش می‌روند.

لوید آستین نیز در سخنانی گفت: آمریکا به شراکت با قطر به بیش از آن چیزی که اکنون وجود دارد، پایبند خواهد بود. اعتماد به امیر قطر به عنوان یک شریک و فرماندهی که می‌توان به او اعتماد ورزید، روابط دفاعی را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
اوکراین چه ربطی به قطر داره ؟
آخرین اخبار