افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل گفت: یک میلیون و ۱۸۰ هزار مسافر در سطح استان جابجا شده که با افزایش ۱۲ درصدی روبرو است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - فتح اله پورصالحی گفت: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۲۴۴ هزار مورد سفر انجام شده که در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی هستیم.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان پارس آباد گفت: از این تعداد مسافر ۵۲۷ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۰۰ هزار نفر با مینی بوس و ۵۵۲ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

پورصالحی به فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل گفت: گشت‌های راهداری و ترابری و نیرو‌های پلیس راه بطور مستمر از ناوگان‌های عمومی، شرکت‌های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می‌کنند.

او از فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود که مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

پورصالحی می‌گوید: از طریق کنترل سامانه سروا در ۱۰ ماه گذشته از صدور بلیط به ۷۳ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شده است.

به گفته او کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های مسافربری ابلاغ شده و نظارت ویژه‌ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان‌های عمومی مسافری انجام می‌شود.

پورصالحی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.