ماه رجب فرصتی برای جلای روح

رجب، ماه زدودن غبار تیرگی از روح و جان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - رجب هفتمین ماه از سال هجری قمری از فردا  ۱۴ بهمن ماه آغاز می‌شود؛ ماه رجب، ماه زدودن غبار تیرگی از روح و جان و سرآغاز انس و الفت با پروردگار هستی و ماه خودسازی و توشه گرفتن و فرصتی برای جلای روح است.

در آموزه‌های دینی و زندگی اهل بیت (ع) برای استفاده مناسب از سه ماه رجب، شعبان و رمضان که فضائل بسیاری دارند توصیه‌های بسیاری شده است.

ماه پر خیر و برکت رجب، دارای فضایل بیشماری است و مناسبت‌های بسیار در آن قرار دارد که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است

حجت الاسلام موسوی کارشناس مذهبی در این رابطه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد خدا فرصت ماه‌های رجب و شعبان را ایجاد کرده است که بندگان برای حضور در میهمانی خدا آماده شوند گفت: کسی که می‌خواهد ماه مبارک رمضان را خوب درک کند و از این ماه استفاده کافی ببرد باید از ماه رجب آمادگی برای ماه میهمانی خدا را در درونش ایجاد کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هر چه میزبان بزرگ‌تر و عزیز‌تر باشد انسان بیشتر خودش را آماده می‌کند گفت:کسی که می‌خواهد در ماه مبارک رمضان به میهمانی خدا دعوت شود از قبل باید آمادگی‌هایی در خودش ایجاد کند.

ماه رجب ماه پرخیر و برکتی است که با ولادت امام محمد باقر (ع) آغاز می‌شود بعثت پیامبر اکروم (ص) و میلاد امام علی امام و امام جواد علیهم ‏السلام را در خود دارد.

ایام ایام البیض که به ایام اعتکاف معرف هست هم از دیگر فضائل این ماه پر خیر و برکت است تا با استفاده از این فرصت‌ها خود را در دریای زلالش بشوییم وپاکیزه شویم.

آغاز ماه رجب، ماه ریزش باران رحمت الهی و میلاد پربرکت امام محمد باقر (ع) را بر شما تبریک و شادباش می‌گوییم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.