نماینده پارلمان عراق:

حملات فرودگاه بغداد، ادامه سناریوی حمله به خانه الکاظمی است

یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که طرح هدف قرار دادن فرودگاه بغداد، امتداد بمباران نمایشی خانه الکاظمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - عارف الحمامی، نماینده پارلمان عراق، اظهار داشت که توطئه هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد توسط گروه‌های ناشناس مورد حمایت آمریکا، مردم عراق را فریب نمی‌دهد.

الحمامی در بیانیه‌ای که توسط المعلومه منتشر شد، گفت: «توطئه هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد، امتداد سناریویی است که با آن خانه الکاظمی را مورد هدف قرار دادند؛ و به آن‌ها کمک کرد تا به اهداف خود مبنی بر ادامه اشغالگری در عراق دست یابد. اما مردم دیگر فریب نمی‌خورند و نیرنگ آن‌ها برای همه آشکار است.»

او در ادامه تاکید که هدف قرار دادن فرودگاه بغداد توسط مزدوران داخلی انجام می‌شود تا بتوانند نگاه‌ها را از آمریکا و دیگر طرف‌های خارجی بردارند تا آن‌ها بتوانند به منافع خود دست یابند. توطئه هدف قرار دادن فرودگاه، به ویژه پس از اینکه رسانه‌ها اعتراف کردند آمریکا در این عملیات شرکت داشته، برای مردم عراق آشکار شده است.

پیش از این نیز احمد عبدالحسین یکی از اعضای ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای گفته بود که عملیات تروریستی با حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک و تأسیسات غیرنظامی، تلاشی برای متهم کردن و بد جلوه دادن جناح‌های مقاومت و الحشد الشعبی بوده است.

این در حالی است که همزمان با خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از عراق، حملات به فرودگاه بغداد و پایگاه های نظامی آمریکا افزایش یافته است. در آخرین مورد این حملات، روز جمعه ۶ راکت فرودگاه بین المللی بغداد را هدف قرار داد. طبق گفته  منابع امنیتی عراقی راکت ها مستقیماً به یک هواپیمای غیرنظامی که در یکی از باندهای فرودگاه نشسته بود، اصابت کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار