نبود تقاضا و بازار علت غیرفعال بودن ۳۱ درصد معادن چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از غیرفعال بودن ۳۱ درصد معادن این استان به علت نبود تقاضا و بازار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست شورای عالی معادن از وجود ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۷ باب معدن معادل ۳۱ درصد معادن غیرفعال است.

نبود تقاضا و بازار،  مشکلات حقوقی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها، مدیریت، مشکلات مالکیتی و سهامداری، فرسودگی ماشین آلات و مشکلات زیرساختی از جمله دلایل غیرفعال ماندن این معادن مطرح شده است.

احداث شبکه برق‌رسانی، احداث پل و جاده دسترسی و اختصاص ۲۰ درصد از حقوق دولتی معادن برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

برای نوسازی ماشین‌آلات معادن غیرفعال استان نیز ۱۳ باب معدن برای واردات ماشین‌آلات دست دوم با معافیت گمرکی به ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است.

امسال پنج میلیون و ۵۱۶ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج  شده است.


بیشتر بخوانید


این میزان ماده معدنی در مدت مشابه سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که نشان از افزایش استخراج مواد معدنی در سال‌جاری است.

هچنین در ۹ ماهه امسال هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حقوق دولتی معادن وصول شده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته این میزان سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

سنگ لاشه ۷۴ درصد از مواد معدنی استخراج شده در استان است و مابقی مواد معدنی شامل سنگ تزیینی مرمریت، سنگ آهک، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز و نمک از دیگر مواد معدنی استخراج شده در استان است.

معادن فعال که در تمامی نقاط استان گسترش دارد برای ۸۷۳ نفر اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار