ادعای ند پرایس: استقرار نیرو‌های آمریکایی در اروپا جنبه دفاعی دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد استقرار نیرو‌های بیشتر در اروپا جنبه بازدارنده و دفاعی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد استقرار نیرو‌های آمریکایی در اروپا جنبه بازدارنده دارد.

به گزارش الجزیره، ند پرایس در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد: اقدامات در جهت استقرار نیرو‌های آمریکایی بیشتر در اروپا بازدارنده و دفاعی است.

او همچنین گفت: نیرو‌های اضافی آمریکایی هرگز در اوکراین به مبارزه نمی‌پردازند؛ بلکه آن‌ها برای تضمین دفاع از کشور‌های ناتو حضور دارند.

ند پرایس همچنین گفت: ما به ناتو نقشه راه مشخصی در خصوص روسیه ارائه نکردیم، بلکه پیشنهاد‌هایی برای تلاش دیپلماتیک بیشتر را ارائه کردیم.

ند پرایس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله یمن گفت: فرستاده ما به یمن، تماس‌های دیپلماتیک خود را ادامه داده و ما معتقدیم این، روندی صحیح است.

او همچنین گفت: ما پس از حملات اخیر، مسأله قرار دادن حوثی‌ها را در فهرست تحریم‌ها بررسی می‌کنیم.

گفتنی است ساعاتی پیش رسانه‌های خبری اعلام کردند جو بایدن با استقرار حدود ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی در کشور‌های عضو ناتو در شرق اروپا موافقت کرده است. کاخ سفید حضور نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین را دلیل اقدام اخیر عنوان کرد.

گفته می‌شود دو هزار نیروی آمریکایی از پایگاه «فورت برَگ» ایالت کارولینای شمالی به لهستان و آلمان و یک هزار نیرو نیز به رومانی اعزام می‌شوند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت نیرو‌هایی در شرق اروپا مستقر کند. ما نیرو‌های اضافی در رومانی، لهستان و آلمان مستقر خواهیم کرد. این نیرو‌ها بخشی از دفاع قوی از متحدان در ناتو خواهند بود و در اوکراین نخواهند جنگید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار