دادستان عمومی و انقلاب سلسله خبر داد؛

ممنوع شدن دفع زباله در منطقه گردشگری «خرگوشناب» سلسله

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: دفع زباله در منطقه گردشگری «خرگوشناب» با توجه به مخاطرات زیست محیطی ممنوع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - یونس آزادپور  دادستان عمومی و انقلاب گفت: چاه‌های آب شرب شهرستان در این منطقه قرار دارند و در دراز مدت ممکن است شیرابه‌های زباله با نفوذ در این منابع سلامت شهروندان شهر الشتر را با مشکل مواجه نماید بنابراین دفع و انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی نیز در خرگوشناب ممنوع شده است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

آزادپور گفت: شهرداری‌های الشتر و فیروزآباد ضمن جمع آوری پسماند‌های موجود موظف شده اند با بکارگیری ماشین آلات خود و اداره راهداری نخاله‌های ساختمانی موجود در این منطقه را به دره‌های ایجاد شده ناشی از برداشت‌های غیرمجاز منتقل کنند.

او گفت: تا جانمایی سایت دفع پسماند جدید، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سایت کمالوند، پسماند‌های شهرداری‌های الشتر و فیروزآباد باید به آنجا منتقل شود.

 دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به اینکه برداشت‌های غیرمجاز و بیش از حد شن و ماسه توسط کارخانه‌های واقع در این منطقه باعث ایجاد دره و چاله‌هایی با عمق بسیار شده است تصریح کرد: تمامی واحد‌های برداشت شن و ماسه‌ای که درگذشته با برداشت غیرمجاز خود باعث خسارت به منطقه گردشگری خرگوشناب شده شناسایی شده اند و ضمن تشکیل پرونده و پیگیری‌های قضایی باید پاسخگوی تخلفات خود باشند.

منطقه خرگوشناب یکی از مهمترین مناطق گردشگری شهرستان سلسله در سالیان گذشته بوده که از تنوع زیست محیطی و جانوری بسیار خوبی برخوردار است، اما به علت واقع شدن سایت دفع زباله و واحد‌های برداشت شن و ماسه، ضربه‌های زیست محیطی جبران ناپذیری به آن وارد شده است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.