بنیاد علوی ۱۳۵ میلیارد ریال در استان سمنان تسهیلات پرداخت کرد

دبیر بنیاد علوی استان سمنان گفت: ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد برای اشتغال، مسکن و معیشت مردم در استان سمنان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنانمصطفی واحدی گفت: بنیاد علوی در این مدت در چهار حوزه اشتغال، فرهنگ، سلامت و نیز عمران و آبادانی در منطقه هدف خود اقدامات مطالعاتی و اجرایی قابل قبولی را انجام داده است.

دبیر بنیاد علوی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش بیارجمند با دارا بودن ۴۳ روستا در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و دامی متمرکز است، ابراز کرد: این بنیاد نیز بر پرورش ظرفیت‌ها و تسهیل گری متمرکز شد و تاکنون موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

تلاش می‌شود با تمرکز بر بخش‌های فرهنگی، سلامت، تسهیل گری و توسعه بستر‌های ایجاد اشتغال، ناامیدی از بین مردم منطقه رخت بربندد و نشاط، پویایی و مهاجرت معکوس جایگزین آن شود.

با وجود محرومیت بخش بیارجمند، اما این منطقه در تولید فلفل، پرورش شتر و اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از رتبه‌های برتر کشور است و از این رو با توان بومی می‌توان پیشرفت و آبادانی را به این منطقه بازگرداند.

بنیاد علوی استان سمنان از سال ۹۹ به مطالعات انتخاب هدف اقدام کرد. این بنیاد در سال جاری در بخش بیارجمند شاهرود در حال فعالیت است. ۵۰ درصد از نیرو‌های بنیاد را افراد بومی منطقه تشکییل می‌دهند.

بیارجمند با وسعت ۱۲هزارو ۸۴۰کیلومتر بزرگترین بخش کشور از لحاظ وسعت است که در شرق استان سمنان در شهرستان شاهرود واقع است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.