سرگئی لاوروف:

اتهامات آمریکا علیه روسیه درباره حمله به اوکراین بی اساس است

وزیر خارجه روسیه اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایجاد دستاویز از سوی مسکو برای تهاجم بیشتر به کی‌یف را بیهوده خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرگئی لاوروف، گفت اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه فیلمی تحریک آمیز برای حمله به اوکراین را آماده می‌کند، بیهوده و مزخرف است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اجرای حملات ساختگی از سوی ارتش اوکراین علیه خود به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم بیشتر به اوکراین است.

ند پرایس مدعی شده بود: یکی از گزینه‌های احتمالی که روس‌ها در نظر دارند و امروز آن را علنی کردیم، شامل تولید یک ویدئوی تبلیغاتی با صحنه‌های گرافیکی از انفجار‌های دروغین، به تصویر کشیدن اجساد، بازیگران بحران که تظاهر به عزاداری می‌کنند و تصاویر مکان‌های تخریب شده یا نظامی است. تجهیزاتی که کاملاً توسط اطلاعات روسیه ساخته شده است.

اگرچه «مت لی»، گزارشگر آسوشیتدپرس، ند پرایس را تحت فشار قرار داد تا شواهدی برای ادعا‌های خود ارائه کند، اما پرایس نتوانست این کار را انجام دهد و گفت: متاسفم که لی به اطلاعاتی که دولت آمریکا در اختیار دارد، شک می‌کند.

وزارت خارجه چین روز گذشته اعلام کرد مواضع چین و روسیه در نشست اخیر مقامات دو کشور در قبال اوکراین یکسان و هماهنگ است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در واکنش به این ظهارات گفت: اگر شواهدی به دست ما برسد که نشان دهد شرکت‌های چینی علی رغم تحریم‌های آمریکا، در حال مراوده و فعالیت‌های تجاری با مسکو هستند، عواقب این اقدام برعهده مقامات پکن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار