بهره برداری از ۶ طرح دراسد آباد همزمان با ایام دهه فجر

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از بهره‌برداری ۶ طرح با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علی اکبر رحمانی گفت: خوشبختانه در حوزه آب طرح‌های خوبی با اعتبارات مناسب در شهرستان تعریف و اجرایی شد و امسال نیز در حوزه اعتبارات توجه ویژه‌ای به آب روستایی شده است.

از بهمن ماه سال ۹۸ ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی اتفاق افتاد و شرکت آب و فاضلاب استان و در شهرستان امور آب و فاضلاب شهرستان شکل گرفت و موضوع پدافند غیرعامل به صورت ویژه دیده شد.

او گفت: یکی از مسائلی که در خصوص پدافند غیرعامل باید توجه شود، حفاظت فیزیکی از تاسیسات آب شرب است و مخازن آب شرب و چاه‌های آب شرب به لحاظ طبقه‌بندی حفاظتی، از نقاط حساس و حیاتی محسوب می‌شوند.

رحمانی در ادامه گفت: به همین منظور طرحی را با عنوان حفاظت فیزیکی تاسیسات آب روستایی شامل ۶ مخزن آب شرب در روستا‌های چنار سفلی، دهنوش، النجه، گنجه و چاه‌های آب شرب روستا‌های چنار سفلی و دهنوش در دستور کار قرار گرفت که به بهره برداری رسید.

 بخشدار مرکزی اسدآباد نیز گفت: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی درجهت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت از منابع آب، طرح‌هایی در شهرستان اسدآباد به بهره‌برداری رسید.

سلیمان نظری دوست گفت: دهیاران و شورا‌ها در حفاظت از تاسیسات منابع آب شرب شهرستان اسدآباد نقش بسزایی دارند و انتظار داریم علاوه بر حفاظت، سرکشی نیز در برنامه باشد و مراقبت‌های لازم صورت گیرد چرا که برای فنس‌کشی‌ها در حفاظت آب هزینه‌های زیادی می‌شود و لازم به نگهداری است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.