شکسته شدن اتحاد ۲ نقطه قدرت لیورپول

جدال مصر و سنگال با رهبری صلاح و مانه/ کی روش محروم از همراهی تیم ملی

وینگر‌های تیم فوتبال لیورپول، فردا در ۲ صف جداگانه برای تیم ملی کشورشان، مقابل یکدیگر بازی خواهندکرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان -  فینال جام ملت‌های آفریقا فردا شاهد جدال دو تن از قدرتمندترین بازیکنان تهاجمی فوتبال جهان فوتبال خواهد بود.  

حضور محمدصلاح در یک بازی به تنهایی برای چالش برانگیزکردن رقابت کفایت می‌کند، اما بازی فردا چند فاکتور دیگر برای شگفت انگیز بودن دارد.  

تیم ملی ۲ کشور مقابل یک دیگر صف آرایی خواهند کرد و ۲ تن ازبازیکنان پرقدرت لیورپول که نیروی ضربه‌ای باشاه بزرگ انگلیسی را تشکیل می‌دهند از یکدیگر جدا خواهند شد تا هرکدام صف تیم ملی خود را رهبری کنند. 

محمد صلاح رهبری مصر را بر عهده خواهد داشت و سادیو مانه سنگال را کنترل خواهد کرد. مصر مصرانه به دنبال ارتقا جایگاه و رسیدن به هشتمین عنوان قهرمانی است، در حالی که سنگال برای رسیدن به اولین قهرمانی خود گام بر می‌دارد. همین مطلب این تیم را جنگنده‌تر می‌کند.

صلاح، تمایل شدید خود را برای کسب عنوان قهرمانی با مصر پس از تلاش‌های ناموفق پنهان نمی‌کند، در حالی که مانه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی در مرحله نیمه نهایی در روز چهارشنبه، مشتاق و شاد ظاهر شد.

سنگال که در رده یک آفریقا قرار دارد، پیش از این مسابقات، در میان مدعیان قهرمانی قرارگرفته بود و شروع کندی داشت. این تیم برای سومین بار به فینال رسید. سنگال در فینال دوره گذشته مقابل الجزایر شکست خورد و در دور اول تنها یک گل به ثمر رساند، اما در گروه اول و در مرحله حذفی مقابل حریف خود موثر واقع شد.

مانه گفت: "ما به خاطر موارد کووید-۱۹ و همچنین صدمات فراوان متحمل رنج زیادی شدیم. " ما دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، اما به لطف تجربیاتمان، ثبات را حفظ کردیم و همه بهبود یافتیم.

سنگال تلاش‌های کاپیتان کالیدو کولیبالی و ادوارد مندی دروازه بان خود را در ابتدای مسابقات به علت ابتلا به کووید-۱۹، از دست داد.

اما راهی که آن‌ها برای رسیدن به فینال طی کردند بسیار آسان‌تر از مصر بود. مصر بازی ابتدایی گروه خود را به نیجریه باخت و از سوی هواداران به خاطر نمایش‌های اولیه اش مورد انتقاد قرار گرفتند.

این تیم نهایتا با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل ساحل عاج در مرحله یک هشتم نهایی و پیروزی ۲-۱ مقابل مراکش در وقت اضافه در مرحله یک چهارم نهایی، شتاب بیشتری به دست آورد.

محمود حسن (ترزگه) مهاجم مصری گفت: "ما در شرایط بسیار سختی بازی کردیم، اما توانستیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. "

"ما ۱۲۰ دقیقه در سه بازی متوالی بازی کردیم، اما تمرکز خود را حفظ کردیم تا کار را به پایان برسانیم. ما مقابل سنگال با عزم زیادی بازی خواهیم کرد و از باخت مقابل کامرون در فینال ۲۰۱۷ درس گرفته ایم. "مصر در سال ۲۰۱۷ با حضور صلاح و ترزگه نایب قهرمان شد.

مصر در فینال بدون مربی «کارلوس کی روش» بازی خواهد کرد. او به دلیل اعتراضات مکرر بیرون از خطوط، در نیمه نهایی از بازی اخراج شد و دستیار او راجر دسا پس از چهار مسابقه محرومیت به دلیل نزاع مجبور به نشستن در سکو‌ها شد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار