نخبگان در تبیین بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: نخبگان می‌توانند در اشاعه، تبیین، تفسیر و ترجمه بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - عابدین خرّم در همایش نخبگان، دولت سیزدهم و مردم در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اهداف دولت سیزدهم به‌هیچ‌عنوان جدا از اوامر مقام معظم رهبری نیست و دولت خود را موظف به عملیاتی کردن منویات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب می‌داند.


بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور چله دوم انقلاب اسلامی و سرفصل جدید و در عین حال سرنوشت‌سازی برای آینده کشور از سوی رهبر انقلاب ابلاغ‌شده است.

مسئولان و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، باید تکلیف خود را از بیانات رهبر معظم انقلاب برداشت و گام‌های اجرایی آن را ترسیم و دنبال کنند.

در این بیانیه صراحتاً بیان شده است که مردم در انقلاب اسلامی، اصالت تغییرناپذیر دارند.

جوانان امروز که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند باید با همان شور، انگیزه و اعتقاد جوانان اول انقلاب، در صحنه حاضر باشند.

 اگر بخواهیم گام دوم انقلاب اسلامی را با نگاه به نقش مردم، نخبگان و جوانان بررسی کنیم باید برای هرکدام سرفصلی جدا با استنباط از کلیت گام دوم داشته باشیم.

متأسفانه در حکومت‌های گذشته بسیاری از مناطق استراتژیک کشور را از دست دادیم؛ افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که در امنیت و تمامیت ارضی کشور با هیچ احدی سرسازش نداشته و ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب است.

موتور پیشران کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی به برکت انقلاب اسلامی فعال‌شده و اکنون در ۱۱ باشگاه علمی و فناوری دنیا ایران اسلامی جزو ۵ یا ۱۰ کشور اول است.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در مشارکت سیاسی نداشتند و مجلس فرمایشی تشکیل می‌شد؛ ولی در پرتو انقلاب اسلامی مردم سهم بالایی در انتخاب مسئولان و تصمیم‌گیری درباره مسائل سیاسی دارند.

در پرتو انقلاب اسلامی کفه عدالت در تقسیم امکانات اساسی کشور متوازن‌تر شده و امروز در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، زیرساخت‌های آب، برق و گاز فراهم‌شده است.

 ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان از دیگر برکات انقلاب اسلامی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر فشار استکبار قرار نگرفته است.

اگر بخواهیم قله‌های بلند پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مختلف را فتح کنیم باید به مسئله علم، جایگاه آن و پژوهش و تحقیق توجه ویژه داشته و تلاش کنیم.

برای رفع این مشکلات باید از کسانی که اهل فکر و صاحب اندیشه در حوزه اقتصاد، تولید، صنعت، علم و فناوری هستند، بهره‌مند شویم.

قاموس نظام جمهوری اسلامی با فساد سازگار نیست؛ اگر با مسئله فساد مبارزه نکنیم بی‌عدالتی در کشور حاکم خواهد شد و ضروری است همه آحاد جامعه در مبارزه با فساد دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار