مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کردستان مطرح کرد؛

ارتقاء سطح خدمات نوروزی، اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان

گویلیان گفت: ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات به مسافران و گردشگران نوروز اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروزدر جلسه کمیته برنامه‌ریزی و آمار که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های عضو این کمیته در استان برگزار شد، گفت:این کمیته به‌منظور بهره‌گیری از شاخص‌های آماری در برنامه‌ریزی‌ها و ارتقای سطح خدمات و همچنین شناسایی مشکلات و کاستی‌ها در زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر استان پیش بینی شده است.

یعقوب گویلیان با تأکید بر جمع‌بندی و تنظیم گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت:آمار و اطلاعات واصله باید توسط اعضای این کمیته روزانه به استانداری و دبیرخانه ستاد ارائه شود.

او می گوید:با توجه به اینکه کردستان یکی از مقاصد گردشگری سفر‌های نوروزی است، ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم برای استقبال و پذیرایی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی به استان انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده برای جامعه به‌ویژه حوزه گردشگری ایجاد کرده است، گفت:در صورت مساعد بودن وضعیت به‌لحاظ شیوع ویروس کرونا، همه سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل باید آمادگی کامل را برای حضور گسترده گردشگر در ایام نوروز داشته باشند و بتوانند سفر‌های نوروزی را در هر شرایطی مدیریت کنند.

گویلیان گفت:تشدید نظارت‌ها بر ارائه خدمات در اماکن اقامتی استان همواره مورد تاکید بوده و با توجه به دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا به‌منظور نظارت دقیق بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صرفا اقامت در اماکن دارای مجوز امکان‌پذیر است.

او می گوید:از پلیس فتا درخواست داریم با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی دارند، برخورد جدی کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه ظرفیت لازم برای اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان وجود دارد،گفت:در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است.

گویلیان گفت:به‌منظورتسهیل سفر گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۱ هیچ افزایش نرخی برای مراکز اقامتی استان نخواهیم داشت.

به گفته او:همزمان با نزدیک شدن به سال جدید و آغاز سفر‌های نوروزی، دوره‌هایی آموزشی برای فعالان این حوزه به‌منظور رعایت کامل تمهیدات بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.