برگزاری بیش از ۴۱ هزار دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۴۱ هزار دادگاه آنلاین در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - اسماعیلی گفت: یکی از اهداف دادگستری خراسان جنوبی در نشست خبری با توجه به شرایط کرونا، برگزاری دادگاه‌های آنلاین است تا به وسیله آن‌ها از مراجعه به شعب دادگاه جلوگیری شود.

او گفت: از ابتدای امسال ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد رشد دارد.

اسماعیلی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در برگزاری دادگاه‌های آنلاین، ارتباط با کشور‌های دیگر است؛ آلمان، فرانسه، کره جنوبی، نروژ و سوئیس از جمله کشور‌هایی هستند که با آن‌ها ارتباط اینترنتی برقرار شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی  گفت: ۹۹ درصد مخاطبین دادگاه‌های آنلاین در استان از برگزاری این گونه دادگاه‌ها رضایت داشته اند.

بازداشت ۷ هزار و ۷۰۰  مجرم در حوزه مواد مخدر

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در نشست خبری گفت: ۶۲ هزار پرونده از ابتدای امسال به دادسرا‌های خراسان جنوبی وارد شده است و به آن‌ها رسیدگی شده است.

او گفت: با کشف ۶۷ هزار تن مواد مخدر، حدود ۷ هزار و ۷۰۰  مجرم حوزه مواد مخدر دستگیر شده اند و پرونده برای آن‌ها تشکیل شده است.

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: ۷۵ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی کشف می‌شوند و در صدد هستیم تا ۲۵ دیگر هم کشف شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: برای حمایت از خانواده زندانیان استان ۲ دادیار در زندان‌ها فعال هستند و به خدمت رسانی مشغول اند.

او گفت: پارسال ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان کمک به خانواده زندانیان اعطا شده است و این رقم امسال تاکنون ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سامانه سجام (سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضائیه) فعال است و مردم گزارشات خود را می‌توانند در حوزه قضایی ارسال کنند تا پیگیری کنند.

او گفت: همچنین مردم ثبت نام خود در سامانه ثنا را با جدیت دنبال کنند تا به مشکلات قضایی دچار نشوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.