تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در جهان معاصر همچنان پابرجا است

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: الگوگیری ها و تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در جهان معاصر همچنان پابرجا و ادامه دار است و همین امر استکبار جهانی را به وحشت انداخته است .

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - غلام محمد طاهری  در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ موازنه قدرت و معادلات سیاسی در عرصه جهانی را تغییر دادو ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث تحول عظیم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شد و ایران را به یک قدرت برتر منطقه‌ای و بازیگر توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل کرد.

وی به ابعاد جهانی و تاثیرات بین المللی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، در بیدارگری بسیاری از نهضت‌های اسلامی و جنبش‌های دینی، اصلی‌ترین نقش را در دهه‌های اخیر ایفا کرده است.

طاهری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آوازه این انقلاب و آموزه‌های آن نه تنها در منطقه گسترش یافت بلکه کانون توجه و الگوی بسیاری از کشورهای جهان و نقطه امید مستضعفین عالم قرار گرفت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود آنکه انقلاب‌های بسیاری در جهان روی داده است ولی انقلاب اسلامی ایران یک نمونه کامل، متفاوت و منحصر بفرد بود که باعث شناساندن و معرفی مجدد اسلام به جهان معاصر شد .

وی با بیان اینکه امروز مرزهای انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی نیز فراتر رفته و این شجره طیبه مورد توجه و تحلیل بسیاری اندیشمندان و انقلابیون جهان قرار گرفته است، گفت: الگوگیری ها و تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در جهان معاصر همچنان پابرجا و ادامه دار است و همین امر استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

طاهری به بخشی از دستاوردهای عظیم و پیشرفت‌های فراوان ۴۳ ساله کشور که با عقب گردهای متعدد آمریکایی‌ها همراه بوده است اشاره و عنوان کرد: با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکای جنایتکار، در عرصه‌های مختلف آموزشی، دفاعی، پزشکی، صنعت هسته‌ای، نانوتکنولوژی، هوافضا، تولید دارو و غیره کارهای بزرگ و فوق العاده ای انجام شده است و ایام الله دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای بازخوانی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.

در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، همه افراد جامعه مسئولیت دارند

طاهری ادامه داد: در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، همه افراد جامعه مسئولیت دارند و در شرایطی که دشمنان همواره تلاش دارند تا با سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق، دستاوردها و موفقیت‌های پرشمار کشور را کمرنگ نشان دهند، روشنگری و بازشناسی ابعاد برجسته انقلاب اسلامی برای نسل‌های سوم و چهارم باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه نقش نهادهای فرهنگی به خصوص ارگان‌هایی که با جوانان کار می‌کنند بسیار حساس و سنگین است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان جهاد در عرصه تببین و روشنگری را به عنوان یک تکلیف مهم برای همه اقشار جامعه بویژه اصحاب رسانه ضروری دانست و افزود :در روشنگری مراقب باشیم مبادا مسیر انقلاب به نیازهای محدود و سطحی تقلیل پیدا کند و از اهداف و آرمان‌های بزرگ نظام غافل شویم.

وی گفت: ریل گذاری انقلاب به سمت دستیابی به تمدن نوین اسلامی پایه ریزی شده است که با عنایات حق تعالی، رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و مجاهدت سرآمدان و نخبگان انقلابی در حوزه های مختلف، توفیقات بسیار مهمی در این مسیر محقق شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به هویت حقیقی تمدن اسلامی، محور تمامی برنامه های کشور باید به سمتی برود که انقلاب اسلامی در همه ابعاد، از سطح قدرت منطقه‌ای فراتر رفته و تبدیل به قدرت جهانی شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب تنها حضور مدیران و نیروهای مومن، انقلابی،کارآمد و همسو با سیاست های دولت مردمی در رفع گرفتاری ها و حل مشکلات به جامانده از دولت قبل موثر و چاره ساز است، گفت: گام دوم انقلاب باید با نیروهای انقلابی و تازه نفس و ایده‌ها و ابتکارات جدید پیموده شود و بر روی کار ماندن بانیان وضع موجود و حتی تعلل و درنگ در تغییر این مدیران، با وجود ظرفیت های فراوان نیروی انسانی مومن، کارآمد و متعهد که در کشور وجود دارد، پذیرفتنی نیست.

طاهری با بیان اینکه رشد و بالندگی کشور وابسته به استفاده از سرمایه انسانی انقلابی ‌و کارآمد است، افزود استان سیستان و بلوچستان استانی سرشار از ظرفیت های انسانی متخصص و کارآمد است و از شمال تا جنوبِ استان نیروهای مومن ،انقلابی و متخصص فراوانی آماده خدمت به کشور و انقلاب هستند که لازم است برای برون رفت از وضع موجود و شکوفایی استان در بخش های مختلف ،از وجود آنان استفاده شود.

وضعیت آب در سیستان همچنان بحرانی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بحران آب در منطقه سیستان گفت: با وجود معاهده بین المللی با کشور افغانستان در خصوص حق آبه رودخانه هیرمند، وضعیت آب در سیستان همچنان بحرانی است و در این خصوص با مشکل جدی روبرو هستیم که لازم است، هم دستگاه دیپلماسی با پیگیری حق آبه و هم وزارت نیرو با بررسی و تدبیر آنی موضوع، راهکار مناسب برای تامین دائمی آب مورد نیاز در شمال استان را اتخاذ نمایند تا به زودی شاهد بازگشت جریان آب در رودخانه هیرمند و دشت تشنه سیستان باشیم.

طاهری گفت: از ابتدای شکل گیری تا اکنون که دوره تابندگی و بالندگی انقلاب اسلامی ایران است، خون های پاک زیادی ریخته و خون دل های فراوانی خورده شده است. تکلیف همه ما پاسداشت آن خون های پاک و حراست از شجره طیبه انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه و تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داده است هر کجا افراد شایسته و انقلابی تصدی امور و مسئولیت ها را بر عهده گرفته اند پیشرفت و موفقیت و عزت به همراه داشته و هر کجا عکس این قضیه اتفاق افتاده است متاسفانه خسران و خسارت برای کشور بجای گذاشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با عزم راسخ دولت انقلابی و تبعیت از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اهداف و آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی قابل تحقق و عزت وسعادتمندی کشور و ملت نیز استمرار خواهد یافت و همه باید دست به دست هم تحت رهبری‌ حکیمانه معظم له، در مسیر پیشرفت کشور و اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) گام برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار