از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

درمان بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان توحید سنندج

رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت:از ابتدای سال جاری ۱۰ هزار و ۹۳۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این بیمارستان درمان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر اسعد فتحی پور گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۵۳ هزار نفر در بیمارستان توحید سنندج بستری و درمان شده‌اند که از این تعدا ۱۰ هزار و ۹۳۸ مورد آن را بیماران مبتلا به بیماری کرونا بوده اند.

رئیس بیمارستان توحید سنندج  با بیان این که امسال ۳ هزار و ۸۲۱ مورد انواع عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده،گفت: در ایم مدت ۱۵۰ عمل جراحی قلب باز نیز در این مرکز درمانی انجام شده است.

به گفته او: در زمینه مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا در زمان اوج گیری همه گیری، تعداد تخت‌های مراقبت ویژه بنا به نیاز از ۳۳ تخت به ۶۶ تخت افزایش یافت.

فتحی پور می گوید: در مدت زمان یادشده یک هزار و ۳۰۴ مورد آنژیوگرافی تشخیصی و یک هزار و ۱۳۴ مورد آنژیوگرافی درمانی نیز در این بیمارستان با موفقیت صورت گرفت.

رئیس بیمارستان توحید سنندج با اشاره به اینکه دستگاه توموتراپی در روز‌های آتی در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود گفت: با ورود این دستگاه به چرخه خدمات رسانی در حوزه سلامت و نصب و راه اندازی آن در مرکز درمانی توحید، بیماران مبتلا به سرطان در استان از مدرن‌ترین شیوه درمانی برخوردار خواهند شد.

او می گوید: این دستگاه با استفاده از تکنیک‌های منحصر به فرد خود قادر به انجام درمان‌های گوناگون از جمله کیس‌های Superficial می‌باشد.

فتحی پور در بخش دیگری ازسخنانش از اختصاص ۲۰ تخت فعال بیمارستانی در بخش فوق تخصص داخلی در این مرکز خبر داد و گفت: بخش رادیولوژی و ماموگرافی، سی‌تی اسکن، کولونسکوپی و آندوسکوپی این مرکز فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

رئیس بیمارستان توحید سنندج سایر تجهیزات اضافه شده به این مجموعه را ۲ دستگاه اکو کاردیوگرافی و یک دستگاه اکو سونوگرافی پیشرفته، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، ۲۴ دستگاه NIV جهت بیماران نیازمند کمک تنفسی خصوصا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و یک دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ پیشرفته عنوان کرد.

او گفت: اختصاص یک دستگاه اکمو ECMO اکسیژن رسان غشایی بدون پیکری در اتاق عمل جراحی قلب جهت بیماران قلبی ریوی، یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و مدرن ۱۶ اسلایس و دستگاه دیالیز CRRT مستقر در بخش‌های مراقبت ویژه جهت دیالیز بیماران را از دیگر تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته به این مرکز می باشد.

فتحی پور با بیان اینکه دستگاه آنژیو گرافی جدیدی در این بیمارستان در حال نصب و راه‌اندازی است، گفت: برای رفاه حال بیماران و به دلیل پذیرش سریع و ارائه خدمات بیشتر به هم‌استانی‌های عزیز و بیماران اقلیم کردستان راه‌اندازی این دستگاه را در اولویت قرارداده‌ایم.

او با اشاره به بحث توریسم درمانی می گوید: بیمارستان توحید سنندج این آمادگی را دارد که با امکانات پزشکی موجود، تیم پزشکی و کادر درمانی مجرب به درمان بیماران کشور‌های همسایه بپردازد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.