۷ پروژه در بندر خرمشهر در آستانه افتتاح

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به زودی از هفت پروژه با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان در این بندر بهره برداری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ نور اله اسعدی، مدیر کل بندر خرمشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: ۱۵ پروژه با اعتباری معادل ۶۰۹ میلیارد تومان در یک سال اخیر توسط بندر خرمشهر آغاز شده که در دهه فجر امسال هفت پروژه از آن‌ها با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد بقیه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از هشت اسکله گردشگری با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان یکی از این موارد بود.

او از افزایش ۳۰۰ درصدی اجرای پروژه‌های زیرسازی در بندر خرمشهر خبر داد و از توانمند سازی و ایجاد ترافیک کالا و کمک به معیشت مردم ر به عنوان اهداف اجرای این پروژه‌ها یاد کرد.

اسعدی از افزایش ظرفیت اسمی در پی اجرایی شدن این پروژه‌ها خبر داد و گفت: بعد از بهره برداری از ترمینال کانتینری ظرفیت بندر خرمشهر از پنج میلیون به ۱۰ میلیون تن افزایش یاف که با انجام اقدامات دیگری همچون لایروبی اروند برای توسعه تجاری بندر، این ظرفیت باز هم ارتقا می‌باید، اما ظرفیت کنونی نیز مطلوب است.

او در ادامه به سیر صعودی روند تخصیص اعتبارات عمرانی برای توسعه بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: اعتبار اولیه عمرانی سال گذشته ۲۸ میلیارد بود که رقم در نظر گرفته شده برای امسال با رشد سه برابری حدود ۹۰ میلیارد تومان است و برای سال آینده ۲۰۵ میلیارد توان درخواست می‌شود.

مغروقه ها خارج می شود

مدیر کل بندر خرمشهر از پیشرفت ۵۰ درصدی خارج سازی مغروقه‌ها در خرمشهر با هدف افزایش ایمنی آبراه بندر این شهرستان خبر داد و گفت:از ۶ فروند معروقه، سه فروند خارج سازی شده و این کار ادامه خواهد داشت.

او با اعلام اینکه اعتبار این پروژه ۱۱۹ میلیارد تومان است پنج مغروقه در آبراهه ارنوند و یک عدد در خور موسی را از اصلی‌ترین مغروقه‌ها برشمرد.

اسعدی علت خارج نشدن مغروقه خانیان در دهانه خلیج فارس را مشکلات حقوقی اعلام کرد و گفت: به محض صدور حکم قضایی از سهم ۲۵درصد قرار داد شناور سازی ۶ مغرقه این کشتی غرق شده نیز خارج سازی می‌شود.

او ۸۰ درصد نیرو‌های بندر خرمشهر در پروژه‌های مختلف و تخلیه و بارگیری کالا‌ها را را بومی استان خوزستان خواند و با اعلام ایجاد پنج هزار فرصت شغلی از تلاش‌ها برای جلوگیری از اخراج نیرو‌های فعال در این بندر خبر داد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.