ناشناخته ها میان رشته های پارالمپیک

ورزشی از دل تاریخ زمستان های اسکاندیناوی

اسکی پارا کراس کانتری از جمله ورزشی‌های زمستانی قدیمی و تقریبا ناشناخته ی پارالمپیک است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از paralympic، اسکی کراس کانتریف به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اشکال حرکت بر روی برف و از جمله محبوب‌ترین ورزش‌های زمستانی پارالمپیک است. 

۱. آراسته‌ترین قهرمان پارالمپیک زمستانی جهان یک اسکی باز نوردیک است. Ragnhild Myklebust از نروژ ۲۷ مدال - از جمله ۲۲ طلا - در اسکی صحرای کانتری و همچنین ورزش پارالمپیک سابق سورتمه روی یخ را به دست آورد.

۲. اسکی بازان پارا کراس کانتری با اختلالات فیزیکی در دو دسته - نشسته و ایستاده - رقابت می‌کنند اما ورزشکاران این رشته که دارای اختلالات بینایی هستند در یک دسته رقابت می‌کنند.
۳. اسکی کراس کانتری یک ورزش پارالمپیک اصلی است که در اولین بازی‌های پارالمپیک زمستانی در اورنسکولدسویک، سوئد، در سال ۱۹۷۶ به نمایش درآمد.

۴. نروژ با ۷۸ طلا، ۴۸ نقره و ۳۵ برنز در صدر جدول رده بندی مدال‌های اسکی صحرانوردی در بازی‌های زمستانی پارالمپیک قرار دارد.

۵. مردان و زنان از تکنیک کلاسیک در تمام مسافت‌های کراس کانتری استفاده می‌کردند تا اینکه اسکیت توسط ورزشکاران در بازی‌های زمستانی پارالمپیک اینسبروک ۱۹۸۴ معرفی شد. از آن زمان، رویداد‌ها به دو مسابقه جداگانه تقسیم شدند: تکنیک کلاسیک و آزاد. با این حال، تکنیک جدید تا سال ۱۹۹۲ به طور رسمی در یک مسابقه مدال در آلبرتویل فرانسه مورد استفاده قرار نگرفت.

اسکی پارا کراس کانتری

۶. ورزشکاران کراس کانتری در دوی سرعت، مسافت کوتاه، مسافت میانی و طولانی (از ۱ کیلومتر تا ۲۰ کیلومتر) به رقابت می‌پردازند یا در رله تیمی با استفاده از تکنیک‌های کلاسیک یا آزاد شرکت می‌کنند.

۷. تاتیانا مک فادن، قهرمان هشت دوره مسابقات ویلچر پارالمپیک آمریکا و اوکسانا مسترز، دارنده مدال طلای دوچرخه سواری پارالمپیک از اسکی بازان موفق پارالمپیک کراس کانتری با هفت مدال هستند.

۸. برایان مک کیور کانادایی با ۱۶ مدال، پرافتخارترین اسکی باز مرد پارا کراس کانتری است.

۹. اسکی کراس کانتری در اسکاندیناوی سرچشمه گرفته است و قدیمی‌ترین شکل اسکی است. کلمه «اسکی» نروژی است و از کلمه نورس قدیم به معنای طول شکافته شده از چوب (Skid) گرفته شده است.

۱۰. ورزشکاران از اسکی‌های نشسته متشکل از یک صندلی بر روی یک چارچوب نصب شده با اتصالات روی دو اسکی کراس کانتری استفاده می‌کنند. اسکی‌های نشسته با کیفیت پارالمپیک از مواد بسیار سبک و به صورت سفارشی برای هر ورزشکار ساخته می‌شوند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار