رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : رعایت برخی نکات ایمنی به ظاهر ساده، امکان کلاهبرداری برای افراد سودجو در فضای مجازی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی عباسی کسانی گفت : موضوع امنیت فضای سایبری بسیار مهم و حائر اهمیت است که متاسفانه برخی کاربران به آن توجهی ندارند.

به گفته رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه مقید بودن کابران در فضای مجازی به رعایت نکات و مسائل ایمنی و توجه به جزئی‌ترین مسائل می‌تواند کلاهبرداران از رسیدن به اهداف و مقاصدشان بازدارد، یکی از نکات مورد توجه در این راستا استفاده از آنتی ویروس‌های به روز و همچنین عدم نصب نرم افزار‌های مشکوک روی گوشی تلفن همراه است.

یکی دیگر از مسائلی که طی یکی دو سال اخیر زیاد اتفاق افتاده کلاهبرداری از طریق سایت‌های واسطه‌ای در شبکه‌های مجازی است که در آن فردی به قصد خرید اقدام به واریز وجه می‌کند، اما در مقابل هیچ کالایی دریافت نمی‌کند.

بار‌ها به شهروندان هشدار داده شده است که زمان خرید در سایت‌های واسطه‌ای مانند دیوار، شیپور و سایر تحت هیچ شرایطی پیش از دریافت کالا و اطمینان از اصالت آن اقدام به واریز وجه به حساب فروشنده نکنند.

یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری تماس با افراد به بهانه برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف و درخواست واریز وجه است که در این خصوص هم شهروندان باید کاملا مراقب بوده و نه تنها وجهی را واریز نکنند بلکه موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند.

همواره پیشگیری بهتر و کم هزینه‌تر از درمان بوده است و می‌توان با رعایت برخی نکات ساده و مشورت با افراد مورد اطمینان از وقوع بسیاری جرائم جلوگیری کرد.

پویش کودکان سایبری راه اندازی شده هدف از این پویش مراقبت از کودکان در فضای مجازی است و از والدین درخواست می شود با توجه به گسترش رو به افزایش جرائم در فضای مجازی بیشتر بر حضور فرزندان خود در این فضا نظارت کنند.

پلیس فتا در چند سال اخیر نسبت به برگزاری کلاس‌های اموزشی برای والدین ورود خوبی داشته است به گونه‌ای که آموزش‌های ارائه شده ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۰۸۳۲۱۸۲۳۱۷۸ و ۰۹۶۳۸۰ با این پلیس در ارتباط باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.