تجهیز هزار و ۸۶۸ مدرسه اردبیل به اینترنت پرسرعت رایگان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: هزار و ۸۶۸ مدرسه در این استان به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -بهروز رزمی می گوید: پروژه هوشمندسازی مدارس یا اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات پروژه‌ای مشترکی بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل است که با موفقیت در استان اجرا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی شهرستان مرزی اصلاندوز مغان گفت: این طرح بزرگترین کار جهادی در آموزش و پرورش است که در این مدارس  فیبر، مودم و اینترنت رایگان دایر شد.

به گفته او پروژه هوشمندسازی مدارس یا اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات پروژه‌ای مشترکی بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل است که با موفقیت در استان اجرا شد.

رزمی گفت: هم‌اکنون خدمات و محتواهای لازم آموزشی از طریق فیبر نوری و سامانه‌های مخابراتی و اینترنت پرسرعت در مدارس استان برقرار است و در برخی از مناطق روستایی نیز خدمات از طریق دکل‌های اپراتورهای مخابراتی ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اجرای پروژه را موجب تقویت ارتباطات در مناطق روستایی استان دانست و گفت: در اجرای این پروژه، اینترنت پرسرعت با پهنای باند ۲ تا ۱۶ مگابایت بر ثانیه و با حداقل ۳۰ گیگابایت ترافیک ماهانه رایگان برای هر مدرسه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار