اجرای طرح جدید آب‌رسانی به روستا‌های کم‌برخوردار توسط سپاه پاسداران

عملیات طرح جدید آب‌رسانی پایدار به روستا‌های کم‌برخوردار در سواحل جنوب کشور از امروز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: طبق ارائه نقشه تخصصی و فنی برای اجرای این طرح، دو روش جهت تامین آب پیش‌بینی شده؛ نخست تامین از سدها و دوم هم استفاده از آب‌شیرین‌کن.

به گفته سردار زارع، « با اجرای این عملیات، در درازمدت هیچ نگرانی درباره تأمین آب وجود نخواهد داشت.»

در ادامه، استاندار هرمزگان هم درباره وضعیت این طرح گفت: افزایش تعداد سطح برخورداری روستا‌ها از آب پایدار از ۷۵درصد فعلی به بیش از ۹۰ درصد از وعده‌های ابتدایی دولت سیزدهم به مردم است. رفع تنش شدید آبی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که شبکه آبرسانی ندارند نیز از این طریق اجرا می‌شود.

مسئول قرارگاه جهاد سازندگی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز دراین خصوص گفت: مرحله نخست این طرح چند روز قبل به طور همزمان تعداد هفت هزار و ۱۰۰ روستا در سطح ۳۱ استان کشور آغاز خواهد شد.

نجفی گفت: به دستور فرمانده این نیرو اجرای فاز اول این طرح به مدت سه ماه به‌صورت جهادی از امروز آغاز می‌شود و در استان بوشهر تعداد ۱۰ روستا و در استان هرمزگان ۳۹ روستا با اجرای طرح مورد اشاره، از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار