تحقیقات درباره جاسوسی پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از نرم افزار پگاسوس

رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره استفاده پلیس این رژیم از جاسوس افزار پگاسوس علیه مقامات صهیونیستی آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - پلیس رژیم صهیونیستی از آغاز تحقیقاتی در سطح کابینه درباره استفاده پلیس از جاسوس‌افزار «پگاسوس» علیه شخصیت‌های این رژیم خبر داد.

طبق گزارش گاردین، گفته می‌شود پلیس رژیم صهیونیستی از جاسوس افزار پگاسوس علیه شخصیت‌هایی از جمله سیاستمداران راستگرا و چپگرا و تاجران، مقامات و فعالان این رژیم استفاده کرده است.

شروع این تحقیقات به دلیل مقاله‌ای بود که به تازگی در یک نشریه چاپ شد و در آن آمده بود که «استفاده از پگاسوس در حالی از سوی پلیس انجام شد که هنوز هیچ تحقیقاتی درباره این مقامات شکل نگرفته بود.»

از جمله افرادی که نام آن‌ها ذکر شده که جاسوس افزار پگاسوس علیه‌شان استفاده شده، می توان به پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، و همچنین افراد دیگری که علیه نتانیاهو شهادت داده‌اند اشاره کرد.

«عمر بارلو»  وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی نیز گفت که در حال تشکیل یک کمیسیون تحقیق در سطح کابینه است. او در پیامی توییتری نوشت: «زیر نظرمن چنین اقداماتی مجوز نخواهند داشت.»

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که جانشین نتانیاهو است، نیز در واکنش به اظهارات اخیر این نشریه گفت: «اگر درست باشد، بسیار باید آن را جدی گرفت.»

گفتنی است نرم افزار پگاسوس (Pegasus) می‌تواند به طور یکپارچه به تلفن همراه نفوذ کند و به اپراتور‌های آن اجازه دهد به محتویات و تاریخچه موقعیت مکانی دستگاه دسترسی داشته باشند.

شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» می‌گوید پگاسوس را فقط به منظور مبارزه با جرم، جنایت و تروریسم به دولت‌ها می‌فروشد. البته گزارش‌های منتشرشده از نقش این بدافزار در سرقت اطلاعات مهم خبر می‌دهند.

چندی پیش نیز ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار