ادعای اندیشکده آمریکایی؛

وجود یک پایگاه نظامی در مرز چین با کره شمالی

یک اندیشکده آمریکایی در واشنگتن مدعیست از طریق تصاویر ماهواره‌ای یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز چین با کره شمالی را شناسایی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن مدعی است براساس گزارش دریافتی از تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هو جونگ نی در استان چاگانگ کره شمالی که در ۲۵ کیلومتری مرز چین و ۲۸۰ کیلومتری از شمالی شرقی پیونگ یانگ واقع شده یک پایگاه نظامی کشف شد است که احتمالا محلی برای انبار و استقرار موشک‌های بالستیک جدید کره شمالی است. 

به گفته خبرگزاری رویترز، در گزارش این اندیشکده آمده است: پایگاه موشکی هو جونگ نی احتمالاً به اندازه یک هنگ مرزی مجهز موشک‌های بالستیک قاره پیمای کره شمالی را در خود جای داده است.

این اندیشکده در ادامه تاکید می‌کند: هو جونگ نی یکی از حدود ۲۰ پایگاه موشک بالستیک در کره شمالی است که پیونگ یانگ هرگز در مورد آن‌ها سخنی نگفته است. این پایگاه‌ها حدود ۲۰ سال قبل ساخته شده اند و از آخرین پایگاه‌های نظامی در این کشور است که اخیراً بسیار مجهز شده است.

مارتی ماینرز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اظهارنظر در مورد جزئیات تصاویر ماهواره‌ای از این پایگاه مرزی خودداری کرد. وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: آمریکا از پیشرفت‌های موشکی کره شمالی کاملاً آگاه است. ما با همکاری ژاپن و کره جنوبی به تعهدات خود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای پایبندیم.

آزمایشات موشکی اخیر در کره شمالی به شدت آمریکا و برخی متحدانش را در مورد پیشرفت‌های پیونگ یانگ نگران کرده است. واشنگتن از طریق فشار بر شورای امنیت سازمان ملل به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدتر علیه کره شمالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار