گرامیداشت دهه فجر؛

طرح‌های فرودگاه‌ شهدای زاهدان و سراوان افتتاح شد

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان وبلوچستان گفت: طرح‌های فرودگاه‌های شهدای زاهدان و سراوان با اعتباری افزون‌بر چهار هزار میلیارد ریال گرامیداشت هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علی جزینی   در حاشیه افتتاح پروژه فرودگاهی شهدای زاهدان و سراوان با تبریک دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان دارای پنج فرودگاه بوده که چهار فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک فرودگاه در مالکیت نیروی هوایی قرار دارد.

او گفت: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا با حمایت‌هایی که از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور شدیم پروژه‌های خوبی را فرودگاه زاهدان و سراوان داشتیم که امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان وبلوچستان می گوید: بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه زاهدان یکی از پروژه‌هایی بوده که از سال ۱۳۹۵ شروع شده اما به دلیل شرایط خاص و موانعی که اطراف باند وجود داشت و بهره‌برداری از آن صورت نمی‌گرفت که با حمایت مسوولان توانستیم تملک ۳۵هکتار و ساخت سه هزار و ۵۰۰ دیوار حفاظتی را هم زمان با باند انجام دهیم.

به گفته او این باند جدید با چهار هزار و ۲۶۵ متر طول و مجهز به سیستم لایتینگ پیشرفته از جمله باندهای استاندارد در کشور محسوب می‌شود.

جزینی گفت: محوطه‌ پروازهای خارجی به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر بهره‌برداری شد که قابلیت اعزام و پذیرش ۲ هزار و ۵۰ مسافر خارجی در سال را دارد.

او گفت: اتصال فرودگاه زاهدان به شبکه گاز نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی بوده که در هزینه‌های فرودگاه صرفه‌جویی زیادی داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان وبلوچستان گفت: بهسازی و راه اندازی رستوران در ترمینال پروازهای داخلی، ساخت شبیه‌ساز پرواز برای سیستم مراقبت پرواز نیز از دیگر اقدامات موثری بود که بهره‌برداری رسید.

او گفت: در فرودگاه سراوان که یکی از فرودگاه های خاص است پروژه های متعددی را که از سوی معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه از جمله خط کشی خطوط پرواز، ایجاد قابلیت نشست و برخاست هواپیما در شب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.