طرح فجر احسان در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کرمانشاه گفت: با توجه به منویات امام خمینی (ره) بار‌ها به این نکته اشاره شده است که بار انقلاب بر دوش مستضعفین است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حمید رضا ملک خطایی گفت: در این راستا بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به پیشنهاد گروه‌های جهادی و اجتماعی فعال در محلات حاشیه شهر کرمانشاه و با مشارکت حلقه‌های میانی فعال در محلات اقدام به برگزاری جشن‌های فجر احسان شد که در صورت موفق بودن این طرح برای سایر مناسبت‌ها نیز تداوم پیدا می‌کند.

 اکثر برنامه‌های نهاد‌های تبلیغاتی به مناسبت دهه فجر برای محله‌های مرفه در نظر گرفته شده، به پیشنهاد و ابتکار گروه‌های جهادی محلات محروم مقرر شد تا برنامه فجر احسان در ۱۰ محله انقلاب با همکاری گروه‌های اجتماعی محلات محروم و حاشیه شهر کرمانشاه در مناطق محروم‌تر کرمانشاه اجرا شود.

 این برنامه‌ها ۱۸ الی ۲۳ بهمن ماه در سه قالب مسجد انقلاب، ایستگاه انقلاب و نوای انقلاب در ۱۰ محله حاشیه شهر کرمانشاه از جمله محلات طرح ۱۱۰ محله بنیاد احسان (ملاحسینی، آقا جان، حکمت آباد و باغ ابریشم) و تعدادی دیگر از محلات حاشیه شهر کرمانشاه (آناهیتا، ده پهن، چمن، صادقیه، فدک و مرادآباد) برگزار می‌شود که مسئولیت برگزاری آن مستقیماً بر عهده رهبران اجتماعی این محلات قرار دارد.

برنامه‌های مورد نظر در این طرح شامل اجرای نمایش عروسکی خیابانی، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش سرود‌های انقلابی و پذیرایی، مسابقه و جایزه، مداحی، برقراری سخنرانی‌های انقلابی در مساجد این محلات و راه اندازی کاروان شادی در شهر و پخش سرود توسط گروه سرود متشکل از نوجوانان است.

همچنین رهبر انقلاب نیز در تحلیل بیانیه گام دوم، حرکت عمومی و به میدان آوری مردم را به عهده جریان‌های حلقه‌های میانی و به عهده‌ی مجموعه‌هایی از خود ملّت گذاشته‌اند.

در شب پیروزی انقلاب رأس ساعت ۲۱ مقرر است که در تمامی محلات ۱۰ گانه مراسم نور افشانی توسط گروه‌های فعال در منطقه انجام گیرد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.