مخبر: دولت مصمم به اجرای رتبه‌بندی معلمان است

معاون اول رئیس جمهور گفت: رسیدگی به وضعیت شاغلان در آموزش و پرورش در لایحه بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تأکید قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد مخبر گفت: با وجود اشکالاتی که لایحه دولت قبلی در مورد نظام رتبه‌بندی معلمان داشت، اما رئیس جمهور تأکید کرد همان لایحه به مجلس ارائه شود تا رتبه‌بندی سریع‌تر به نتیجه برسد.

سخنگوی دولت هم امروز در نشست خبری‌اش اعلام کرد لایحه رتبه‌بندی معلمان بدون انجام کار کارشناسی لازم در روزهای پایانی دولت قبل به مجلس ارائه شده بود.

علی بهادری جهرمی گفت مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌بینی‌های لازم را برای این مسئله داشته؛ باید منتظر بود و دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل ارائه می‌کند.

نزدیک یک هفته پیش، سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از رفع ایرادهای شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان و ارسال آن به مجلس خبر داده بود.

شورای نگهبان پیشتر به بخشی از لایحه رتبه‌بندی معلمان «ایراد بار مالی» را گرفت و اعلام کرد برخی تغییرات مجلس در محتوای لایحه رتبه بندی، موجب شده بار مالی به آنچه دولت تقبل کرده، اضافه شود.

وزیر آموزش و پرورش نیمه بهمن ماه گفته در قانون بودجه پارسال، اعتبار ناپایداری از فروش املاک مازاد را برای طرح رتبه‌بندی قرار داده بودند که این املاک به فروش نرفته و اعتبارش پایدار نشده.

به گفته یوسف نوری برای حل این مشکل کارگروهی تشکیل شده و «مذاکرات با دولت برای تأمین کامل بودجه لازم برای رتبه‌بندی ادامه دارد.»

در حالیکه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی ایرادهای شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی تشکیل جلسه داده بود، وزیر آموزش و پرورش در نشست غایب بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش از غیبت وزیر آموزش و پرورش انتقاد کرده و این اتفاق را نشان دهنده بی‌اهمیتی وزیر دانسته. محمد مولوی گفت «معاون رئیس جمهور در صحن علنی مجلس تأمین اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان را پذیرفته، اما این موضوع به صورت رسمی به شورای نگهبان اعلام نشده است.»

نمایندگان معتقدند وزیر آموزش و پرورش باید به عنوان نماینده دولت، نامه رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه را برای تأمین بار مالی رتبه‌بندی معلمان به عنوان تضمین به مجلس و شورای نگهبان ارائه کند.


بیشتر بخوانید


۲۷ دی ماه شورای نگهبان از بازگشت لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس برای رفع ایرادها و ابهام‌های آن خبر داد. ایرادهای شورای نگهبان تنها به مسائل مالی ارتباط ندارد اما تأمین منابع مالی برای رتبه‌بندی روند پیشبرد این اتفاق را با چالش مواجه کرده.

این لایحه با هدف ارتقاء جایگاه علمی و بهبود معیشت معلمان، این گروه را با ارزیابی شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی، در ۵ دسته آموزشیار ‌معلم، مربی‌معلم، استادیارمعلم، دانشیارمعلم و استادمعلم رتبه‌بندی می‌کند.

مجلس تأکید کرده رتبه‌بندی تنها برای معلمان حاضر در کلاس درس اعمال شود. آقای قالیباف پیش از این گفته بود «اگر مدیر یک مدرسه ۲۴ ساعت در هفته در کلاس درس هم حاضر شود و نقش معلم را ایفا کند، به عنوان معلم محسوب می‌شود و رتبه‌بندی معلمان برایش اعمال خواهد شد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
کسی نیست به این آقا بگه اگه دولت مصمم به اجرای رتبه بندی معلمان است پس مشکل کجاست /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
بازوعده دروغ بدون عمل شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بعد از چهارده سال میتواند خبر نسبتا خوبی باشد
آخرین اخبار