افتتاح ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در فارس

یک‌هزار و ۸۷ کارگاه اشتغال، اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی استان فارس با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به بهره‌برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سردار محمد زهرایی در جمع جهادگران و کارآفرینان استان فارس گفت: یاد بگیریم در کنار هم کار کنیم انسجام داشتن را به عنوان یک ضرورت در برهه فعلی در سطح جامعه بدانیم تا بتوانیم به اعتلای کشور و انقلاب کمک کنیم و این یک راهکار مهم در بحث اقتصادی کار گروهی و تعاونی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در جنگ اقتصادی نگاه جهادگرانه در مقابل نگاه سوداگرانه قرار گرفته است ۳۰ سال نظام اداری کشور در دست لیبرال‌ها بود؛ دولت جدید نسبت به این نگاه حرف مخالفی زده و به دنبال مردمی کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور است و امیدواریم این موضوع عملی شود.

او گفت: البته همه باید در این مسیر کمک کنند و مجلس نقش‌آفرینی کند تا رفع مشکلات اقتصادی و محرومیت‌زدایی رقم بخورد در این راه همه باید جهاد کنیم، در مقابل رانت‌گرایان باید ایستاد و مطمئن باشید این به سود مردم است.

زهرایی گفت: افتتاح کارگاه‌های اشتغال و صنایع تبدیلی نشان می‌دهد که مسیر جدیدی در حال باز شدن است و این پیام را دارد که این مردم همان گونه که در برهه‌های مختلف حضور یافته‌اید و نقش‌آفرینی کرده‌اید در اقتصاد نیز وارد میدان شوید و با اقدام گروهی و منسجم از این برهه سخت نیز عبور کنید و بدانید سازمان بسیج سازندگی به عنوان تسهیلگر نه تصدی‌گر همگام با شماست.

سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز گفت: این طرح همزمان در ۴۳ نقطه استان فارس اجرا شد و به صورت نمادین ۶ شهرستان نیز از طریق ارتباط تصویری کارگاه‌های تولیدی آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

از جمله مراکزی در این تماس تصویری مورد افتتاح قرار گرفت، تعاونی مصرف و نماشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی داراب، کارگاه ۳ هزار قطعه جوجه‌کشی فیروزاباد، کارگاه قالیبافی فسا، تولیدی ظرف سرامیکی لارستان و ... از جمله آن‌ها بود.

او گفت: بیشتر این کارگاه‌ها مربوط به صنایع تبدیلی و صنایع دستی بود که به ترتیب ۳۰۵ و ۲۰۹ مورد را شامل می‌شد و پرورش آبزیان، پرورش دام سبک و سنگین، واحد‌های تولید قارچ، پرورش شتر مرغ و مرغ محلی، مزارع کشت دارویی و زعفران و گلخانه‌ها و پرورش زنبور عسل از دیگر موارد بود.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: به واسط بهره‌برداری از این کارگاه‌ها ۳۲۸۹ فرصت شغلی ایجاد شد که ۲۱۹۲ مورد آن اشتغال‌زایی به صورت مستقیم بوده است.

قزل سفلی گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگو الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام حدود ۸ سال پیش از طرف مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی ابلاغ شد که درون‌زایی، برون نگر و مردم بنیانی و کار و تلاش شبانه‌روزی و جهادگرانه و ... از ویژگی‌ها و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر ایشان بود.

او گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، مقام معظم رهبری سال ۹۶ در دیدار با اساتید دانشگاه گلایه کرده‌اند و خواستار توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی شدند.

قزل سفلی گفت: همانگونه که رهبری فرمودند در این راه گره‌هایی وجود داشت، متاسفانه یکی از ضعف‌ها آنجا بود که درک و تفسیر خوبی از اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است و نکته قابل تامل عدم توجه به مردم بنیان کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس گفت: مردم ایران اسلامی همواره به‌ویژه پس از سال ۸۸ در رخداد‌های مختلف از انقلاب دفاع کرده‌اند، اما در اقتصاد هنوز این موضوع به خوبی جا نیفتاده است خوشبختانه بسیج در این عرصه ورود کرده و امیدواریم این امر باعث شود تا به معنی واقعی آن خواسته رهبری یعنی مردمی کردن اقتصاد محقق شود.

او گفت: یکی از این طرح‌های مردمی، صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج است و خوشبختانه کار‌های خوبی صورت گرفته و نتیجه حمایت و حضور مردم راه‌اندازی کارگاه‌ها و ایجاد مشاغل خرد و خانگی است.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم از چهارمین شماره نشریه منهای نفت سازمان بسیج سازندگی استان فارس رونمایی شد؛ این نشریه نگاهی ویژه به کارآفرینان نمونه اقتصاد مقاومتی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.