گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه درباره اوکراین

رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی درباره بحران اوکراین و افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های این کشور گفت‌وگو کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه که در وبگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شده است، رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه درمورد دیدار‌های اخیر امانوئل مکرون مکرون در روسیه و اوکراین گفت‌وگو کردند.

در  این بیانیه آمده است: «آن‌ها همچنین درمورد تلاش‌های مستمر دیپلماتیک و بازدارنده، که با هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای ما در پاسخ به تداوم افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین انجام شد، صحبت کردند.»

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار و درباره بحران اوکراین گفت‌وگو کرد؛ او پس از این دیدار به کی‌یف سفر کرد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

روابط کی‌یف و مسکو از سال ۲۰۱۴ با الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده است. کشور‌های غربی طی چند ماه اخیر بار‌ها ادعا کردند روسیه با مستقر کردن ده‌ها هزار نیروی در مرز اوکراین، آماده حمله به این کشور است. این در حالی است که ادعاهای غرب درباره حمله روسیه به اوکراین بارها از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار